Weet iemand hier antwoord op?

Yooh.
Ik ben een 15 jarige jongen en heb al sinds mei vorig jaar een soort van angststoornis.
ik heb veel meegemaakt vroeger, vader overleden toen ik 9 was.
nou heb ik dus een angststoornis het gaat veel beter en kan al weer goed naar school en heb geen last meer van hypochondrie alleen wat ik atlijd heb gehouden is, dat ik hartstikke bang ben dat ik psychotisch, schyzofreen etc. wordt, ik heb dit ook vaak tegen mijn psycholoog verteld en die zegt dat dat niet bij mij aan de orde is, en daar vertrouw ik op, maar nou zat ik net op mijn kamer ik wou rustig Barca - Arsenal kijken, ruik ik een enorme wietlucht ( ik herken het omdat ik vroeger heb geblowt voor dat ik een angststoornis had ) maar nu ben ik dus heel erg bang geworden dat dat dus wel iets kan veroorzaken als psychosche etc.

Moet ik hier echt bang voor zijn?
Kan alleen wietlucht al schadelijk zijn?

ik hoop dat jullie het nog begrijpen en alvast bedankt!

Groetjes

Toegevoegd na 1 minuut:
Die wietlucht rook ik omdat mijn raam open stond

Toegevoegd na 23 minuten:
Kijk ik was eerst al bang dat het zomaar kon gebeuren maar dat had me psycholoog uitgelegd dat dat niet zomaar kon, maar ja door wiet zou het natuurlijk wel kunnen

@Hilbert
Me vraag is ook meer of wietlucht schadelijk kan zijn.
Als er iets psychologisch is kan ik altijd naar mijn psycholoog maar ik denk dat ie niet zo’n verstand heeft over wietlucht etc. haha

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nou je eerste vraag of de wietlucht die je ruikt schadelijk is:Nee.Maar ik kan uit je verhaal opmaken dat het psychisch wel iets met je doet.Je hebt een irrationele angst en je psycholoog zal dit ook zien en waarschijnlijk heb je er ook medicatie voor?

Op de korte termijn als je met dit soort vragen zit:Je kunt met zulke vragen zelfs hier wel terecht.Waarom?niet omdat hier psychologen zitten voor mensen met psychische problemen.Maar wel omdat je je vraag duidelijk formuleerd en zo ook andere mensen ermee helpt.

Je bent nog jong en je maakt nog een hele geestelijke ontwikkeling door.De veranderingen die je in je verstand voelt zijn soms vreemd maar niet abnormaal:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alleen een professional kan hier goed antwoord op geven: zoek er 1 op. Liever een keer te veel dan een keer te weinig. Zeker met je verleden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wietlucht is niet schadelijk als je er niet lang aan wordt blootgesteld. Je zal er zeer wrsch niet eens stoned van worden. Je lichaam kan heel veel hebben, dit beetje wiet heeft geen enkel effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
He jonge wat triest voor je allemaal.

wietlucht kan geen kwaad zolang je het maar niet rookt.

Je moet ook een beetje positiever gaan denken he.

Als je bang gaat maken denk je vanzelf dat je gek word maar dat zit tussen je oren.

zoek afleiding.ga een hobby zoeken.je bent nog zo jong geniet er van.heb zelf ook mn vader verloren op mn 10e en het blijft altijd bij je.je krijgt een enorme klap.zelfs na 9 jaar overlijden van mn vader blijf je de emoties voelen,maar denk aan de goede dingen die je gedaan hebt met je vader.blijf positief en die wietlucht is niet erg.
je zit er immers niet tussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij ben je gewoon een hele normale jongen die te veel heeft meegemaakt voor iemand van jouw leeftijd. Ik zou me er niet druk om maken. Je moet alleen proberen om er op een goede manier mee om te gaan dat je je vader zo vroeg verloor. Die wietlucht was waarschijnlijk van iemand die langs je huis liep.