Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de kans nog groot dat ik aankom als ik 7 weken antidepressiva slik?

of komt dat aankomen later pas? Wil niet te vroeg juichen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

De bijwerkingen van SSRI antidepressiva, zoals prozac effexor, citalopram enz. beginnen vrijwel meteen, de gunstige werking (de remming van de serotonine heropname. is pas merkbaar na een aantal weken gemiddeld 6 weken maar de spreiding is fors.
Als je wat hoog in de dosering zit kom je snel aan.
Als dat een voor jou gunstig gegeven is, dan ben je daarmee dus geholpen.
Wel moet ik er bij vertellen dat ieder mens anders op deze middelen reageert, het kan best zijn dat je niet aan komt.
Heb je echter in je depressie ook een sterk verminderd hongergevoel, dan kan het zijn dat je goed aan komt.
Overigens hoeft de gewichttoename niet te komen omdat je meer gaat eten, je verbranding verandert waardoor je vaak met minder eten toe kunt.
Depressies vreten energie terwijl je hongergevoel soms niet goed werkt.
In dat geval kan het zijn dat en je hongergevoel terug komt en je verbranding beter wordt, dus twee vliegen in een klap.
zorg er wel voor dat je niet teveel pondjes oploopt, anders kun je daar psychisch onder gaan lijden!
Sterkte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij mij is dat later pas gekomen.
Maar het kwam gewoon omdat ik meer ging eten. Dus als je je eetpatroon goed in de gaten houdt, dan kom je wellicht niet zo veel aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vooral Remeron staat er om bekend dat je aan kan komen.Ik weet niet welke je gebruikt maar je kunt er nog wel van aankomen. Er is echter wel een verschil. Je kunt aankomen door vocht vast te houden, dit gebeurt meestal al binnen enkele dagen dus dat zal bij jou niet meer gebeuren. Je kunt ook aankomen door toename van vetweefsel. Dit kan variëren van enkele weken tot enkele maanden. Als je na 7 weken nog niets bent aangekomen is de kans vrij groot dat je geen last hebt van die bijwerking.

Toegevoegd na 3 minuten:
P.S. Mocht je wel aankomen. je kunt je uiteindelijk toch beter goed voelen met een kilo extra dan met een kilo minder het mentaal te zwaar hebben? :-) Succes !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal beginnen de bijwerkingen meteen, dus als je nog niet bent aangekomen mag je alvast een beetje juichen. De kans is klein dat je er nu nog van zult aankomen.
Tenzij je nu zo uit je depressie komt en in de happy mood schiet dat je daarvan gaat eten. Maar dan zit het in je gedrag en niet in de bijwerking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet welk middel je slikt, maar ik zou je willen waarschuwen niet te vroeg te juichen. Ik heb verschillende middelen geslikt en de kilo's zijn er aangevlogen en dat ging soms een jaar lang door.. Ook ken ik dunne/slanke mensen die toch echt mollig begonnen te worden na een jaar medicijnen. Blijf sporten en je normale eetpatroon volgen, de kilo's die je dan nog aankomt zijn helaas niet echt te voorkomen, sorry.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing