De meest voorkomende oorzaak van een neusbloeding is pulken. De bloedvaatjes in de neus zijn kwetsbaar. Ook hard snuiten kan een oorzaak zijn en sommige mensen hebben spontaan regelmatig een neusbloeding. Als zo'n bloeding niet spontaan stopt geef ik meestal het advies om te snuiten. Meestal zorgt een stolsel ervoor dat het bloedvaatje zich niet spontaan sluit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is meestal eenklein aadertje die knapt, als je je neus te hart snuit of zo. Maar het kan ook wel eens zomaar gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door het knappen van een adertje in je neus en dat kan zonder aanwijsbare oorzaak. Het is mij verleden jaar 2x overkomen en beide keren eindigde het in het zieken huis, waar de boel werd dichtgebrand, Door het gebruik van bloedverdunner wilde het bloeden niet stoppen. Volgens de KNO arts kan het ook ontstaan door plotseling temperatuurverschil.