Wie weet waarom je na het scheren van de bikinielijn altijd zo'n jeuk krijgt en wat kan je er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Dat komt omdat de huid heel geirriteerd raakt en soms ook heel droog. Wat ik het best vind helpen is na het scheren de huid insmeren met een vette creme, bijv body butter of vaseline. Het beste is dan nog de ongeparfumeerde!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt tegenwoordig ook scheerolie, dat wil ook nog wel eens helpen. Volgens mij moet je zorgen dat je huid zoveel mogelijk soepel blijft en gehydrateerd. Dus later wat bodylotion smeren kan ook helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De jeuk krijg je onvermijdelijk. Dit komt namelijk omdat de haargroei gewoon doorgaat. Op het moment dat jij je haartjes weghaalt, beginnen ze dus meteen weer te groeien. Dit, én de stoppeltjes die je daarna krijgt, kunnen vervelende jeuk veroorzaken.

Aloë Vera (liefst puur) helpt hier het beste tegen, het is een natuurproduct, ik gebruik het zelf ook en zweer erbij! Nooit jeuk, nooit bultjes enzv. Het verzacht de jeuk, de huid en de haartjes.

Als je dagelijks, of om de dag/2dagen scheert, dus met regelmaat in combinatie met de Aloë, zou je er ook minder last van kunnen hebben op den duur.