Zwitsal baby shampoo

Iemand raade mij aan om een shampoo te gebruiken zonder zeep. Dit omdat ik wat exczeem heb op mijn hoofd. Nu zag ik in de supermarkt alleen die zwitzal baby shampoo staan. Kan ik deze ook gewoon gebruiken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (6)

Volgens mij zal het wel goed zijn maar ik weet niet zeker. Het is teminste wel zacht en het prikt niet in je ogen : p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat kun je wel gebruiken volgens mij. Babyshampoo is heel zacht en bevat geen zeep. Misschien vind je het wel teveel naar Zwitsal ruiken. Er zijn ook andere merken babyshampoo die geen zeep bevatten, maar die minder standaard-baby-achtig ruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer eens shampoo van 'Herbelle'. Ze zijn uitsluitend natuurlijk samengesteld uit kruiden en te koop in kruiden-/reformwinkels. Ze zijn heel mild voor haar- en hoofdhuid omdat ze samengesteld zijn met wasactieve stoffen op plantaardige basis. Er zitten dan ook geen chemische toevoegingen in als parabenen, sulfaten of PEG. Ze schuimen daarom ook minder. Ze ruiken ook nog eens lekker fris.

Toegevoegd na 2 minuten:
Mijn zoon had aangeboren exceem en gelukkig heeft hij er al sinds hij puber is geen last meer van. Toen hij het op zijn hoofd had, hielp alleen deze shampoo!
amc
13 jaar geleden
als je echt heel veel last hebt kun je ook betadine shampoo op recept krijgen bij de dokter en er is ook nog een andere shampoo op recept te krijgen. dit wel als het echt erg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou voorzichtig zijn met zwitsal, het is opzich goed...maar er zijn nog al wat mensen die gevoelig zijn, die ook een allergie hebben voor zwitsal.
Ik zou eerder kiezen voor een PH-neutrale shampoo, of een zeepvrije waslotion van een ander merk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Klopt, ik kan ook niet tegen Zwitsalprodukten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan, succes!
De Zwitsal shampoo is zeepvrij, pH-huidneutraal en mild daar deze speciaal ontwikkeld is voor een babyhuid.