Moet je echt elke dag 30 minuten bewegen ?

Ik beweeg niet 30 minuten per dag wel fiets is 20 min heen en 20 min terug naar huis en naar school en fitness op dinsdag donderdag en vrijdag en heb op maandag en woensdag anderhalf uur voetbal training

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Op school neem ik aan ook traplopen en naar je lokaal lopen en vergeet de pauze's niet, dat is samen toch al meer dan 30 minuten. Je fietst ook nog heen en weer en ik neem aan dat je thuis ook niet alleen maar op je kont zit dus beweeg je onbewust al meer dan genoeg, daarover hoef je je geen zorgen te maken ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die 40 minuten heb je al. En tussen de lessen door loop je. Naar de kantine en naar de wc. Naar je fiets. Thuis trap op naar je kamer. En weer naar beneden om te eten. Dan weer naar boven om te slapen...

Dat is oké. Die 30 minuten regel is vooral voor ouderen die anders de hele dag maar binnen zitten. Je hoeft er niet je horloge bij te houden als je een normale, actieve dagbesteding hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij beweeg je genoeg hoor het probleem zit alleen in het weekeind volgens mij. door de weeks kom je makkelijk aan je beweging. het kan geen kwaad om dan in het weekeind lekker rustig aan te doen. wil je er toch iets op verzinnen ga dan lekker stappen op zaterdag avond dan heb je ook weer genoeg beweging en op zondag lekker effe naar buiten voor een frisse neus ofzo dat kan ook geen kwaad.