hoe kun je in goede vorm blijven als je veel van eten houd maar niet te veel hoeft te sporten of is dat onmogelijk

ik heb niet echt genoeg tijd om te sporten, maar ik houd heel veel van lekkernijen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Zolang je maar wel oplet wat je eet, dus gewoon 3 maaltijden en 2 of 3 tussendoortjes. Verder geen overvolle borden, maar een beetje afgepast. Als je geen tijd hebt om te sporten, zorg dan wel dan je voldoend beweegt. Ga wandelend naar de supermarkt i.p.v. met de auto of op de fiets naar je werk i.p.v. met de auto. Ga met de trap naar boven i.p.v. lift. Met dat soort dingen blijf je in beweging zonder echt tijd vrij te maken om te sporten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, lekker veel lopen werkt heel goed en is ook nog eens een goed moment om je hoofd leeg te maken, dingen op een rijtje te zetten etc. Geniet er van, je gaat het vanzelf steeds leuker vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 bewegen is ook sporten, daar hoef je eigenlijk geen tijd voor vrij te maken je moet het alleen inpassen in je dagelijkse gewoonte
Kimath
13 jaar geleden
Inderdaad, de lekkere dingen met mate eten. Niet een hele chocoladereep naar binnen werken, maar uitgebreid genieten van 1 of 2 blokjes :)
Als je allemaal van zulke dingetjes toepast, kom je al een heel eind.

Andere antwoorden (1)

Veel van eten houden is geen probleem. Het is pas een probleem als je van veel eten houdt.
Dus zorg dat je eet wat je nodig hebt, niet méér, en geniet daar van. Niet de hele dag snoepen, maar lekkernijen als iets bijzonders zien, die je maar af en toe eet - want je wordt heus niet dik als je eens een keer chocola eet bijvoorbeeld. Wel als je elke dag een reep eet.
En sporten, je hoeft niet per se 'op' een sport. Ga fietsen naar school of werk, ren naar de bushalte, neem de trap in plaats van de lift, dat soort dingen kunnen ook al veel bijdragen aan meer bewegen.