ik zit vast, in een impasse, op bepaalde gebieden in het leven. ik weet niet hoe nu verder en zoek een (life) coach.

de vraag: hoe kom ik aan een (gratis) of niet al te dure goede coach? iemand tips, ideeen??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Een psycholoog in de arm nemen is geen gekke gedachte.
De gedachtes kunt u beiden evalueren.
De voordeligste optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou zeggen, orienteer je eerst rustig welke soort coaching en welke coach je het meest aanspreekt.

volgens mij kun je een heel aantal op internet vinden. als je via je huisarts gaat, kun je het wellicht vergoed krijgen, maar dan moet je dus ook opletten dat de coach gecertificeerd is (afgeronde GZ-opleiding) zodat hij of zij onder je verzekering valt.

verder verschillen de coaches in werkwijze, maar dat is een subjectieve kwestie. ik ken er een aantal omdat ik zelf studenten begeleidt die in moeilijkheden zitten, en vanuit die ervaring zou me kunnen voorstellen dat oplossingsgericht (dus een oplossingsgerichte coach) goed voor je werkt, omdat dat speciaal is ontworpen voor kortdurende therapie (dus je hoeft dan niet eerst je hele verleden door te spitten). maar ook andere cognitieve gedragstherapieen werken fijn en goed.

gecertificeerde coaches zullen gebruikmaken van deze of een combinatie van deze dingen, dus kies je er eentje via je huisarts, dan hoef je je verder niet druk te maken over de werkwijze, alleen natuurlijk hopen dat je een coach treft met wie het klikt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij wordt de psycholoog vergoed door de basisverzekering. Kijk even in je polis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je het best een verwijzing kunt vragen bij je huisarts en dan zijn er verschillende mogelijkheden. Het is taak om uit te zoeken welke specialist het meest gespecialiseerd is in, en het best aansluit op jouw problematiek. Over het algemeen worden deze vergoed door je zorgverzekeraar. Sterkte !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kunst is om te kijken wat je wilt investeren in hulpverlening ten opzichte van wat het je gaat opleveren. Hulpverlening kost altijd een salaris en heb je dat over voor het werken aan de impasse? Ga je voor goed of goedkoop? Wat vind je jezelf waard om goed te worden geholpen? Een goede coach vraagt een beloning voor zijn investering. Ik wens je toe dat je de hulpverlener krijgt die jou op een respectvolle manier kan leren om met de impasse aan de slag te gaan.