Zijn er manieren om er achter te komen hoeveel je weegt zonder op een weegschaal te gaan staan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve te gaan bungeejumpen en een gok te doen over je gewicht om na de sprong te kunnen constateren dat je meer of minder woog dan je dacht :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zie je antwoorden, maar waarschijnlijk is een weegschaal toch de makkelijkste en snelste manier. En ze zijn ook niet zo duur..... ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kpeins het niet, al heb ik wel hele creatieve ideetjes om het toch te doen...het is alleszins erg omslachtig

Het beste antwoord

ga met een aantal mensen die ongeveer jouw postuur hebben en die weten hoeveel ze wegen naar de speeltuin.
laat ze beurtelings plaatsnemen op de wip, terwijl jij aan de andere kant zit.
als de wip gelijk blijft staan, vraag je aan de persoon die er op zit wat z'n gewicht is.
dat is dan tevens jouw gewicht.
leuke vraag trouwens :)
Rieneke1
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
Dat is dus precies het principe van een weegschaal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ bamibal: Nee! dat is niet hetzelfde! Totaal niet hetzelfde. Ik vind het uiterst geniaal gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waaaaaaahahahahhahaha!!! + voor je ludieke antwoord en de vernieuwde uitleg van het aloude principe!
bamibal
13 jaar geleden
@CME: het is wel degelijk hetzelfde, neem de ouderwetse drogistenweegschaal. Op de ene schaal gaat het te wegen product, op de andere schaal gaan de gewichten, tot beide schalen in evenwicht zijn. Net als jouw voorbeeld met de wip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk verzonnenen :) Even slachtoffers zoeken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus de aloude weegschaal met de gewichten.....
Weldegelijk waar Bamibal!
Rieneke1
13 jaar geleden
bamibal, het principe is idd gelijk.
maar een wip is geen weegschaal.
de vraag was hoe je je gewicht kan weten *zonder op een weegschaal te gaan staan*.
Rieneke1
13 jaar geleden
dank je loen, ik had even een opleving ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd goed gevonden +1

Andere antwoorden (4)

Bereken je massa door te kijken naar de lichtbuiging en de spronghoogte. Gebruik de standaart zwaartekracht waardes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de wet van Archimedes. Ga in een tot de rand toe gevuld bas zitten, en vang het water op dat eruit stroomt als jij erin gaat zitten. De massa van dat water is gelijk aan jouw massa (min of meer).
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is een weegschaal dan toch makkelijker....in ieder geval droger :-)))))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en hoe wil je dan meten hoe zwaar de massa is?
bamibal
13 jaar geleden
Hoeft niet. Ik schreef ook "min of meer" o.a. omdat je ervan uit kunt gaan dat een liter water min of meer een kilo weegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh, oke.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vragensteller wil niet op de weegschaal, maar het opgevangen water toch wel? Nou dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
neehee je kan toch met zo'n maatbeker kijken hoeveel water je hebt opgevangen, en bamibal zei net dat 1 liter water ong. 1 kilo is..
ik ben 14 en snap dat zelfs.. :P
duurt alleen wel een beetje lang
zorg dat je broeken in minimaal 3 maten in huis hebt.
Je moet hiervoor wel ooit je gewicht hebben geweten.

Pas de verschillende broeken en kijk hoe ze zitten.

Ik wil het nooit weten maar als een bepaalde spijkerbroek op een "bepaalde manier"strak zit ben ik zeker 1,5 kg zwaarder dan normaal (helaas klopt dat altijd).

Dus als je het eenmaal weet voor die 3 maten broek heb je daarna voor een traject van ca 12 kg geen weegschaal meer nodig.
amigo
13 jaar geleden
Via het bad, maar dan niet vol, streep op volume, onderdompelen, weer een streep. Het verschil vermenigvuldigen met de oppervlakte van het bad (eigenlijk moet je dan nog rekening houden met de schuine randen).Wel de zelfde eenheden aanhouden. Dan heb je het volume, alleen nog even vermenigvuldigen met het soortelijk gewicht van een mens (kon ik zo gauw niet vinden) en je hebt ongeveer je gewicht. Kortom: wel een leuke proef voor een project van school ofzo, maar de weegschaal is gemakkelijker.