Zijn er manieren om er achter te komen hoeveel je weegt zonder op een weegschaal te gaan staan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

ga met een aantal mensen die ongeveer jouw postuur hebben en die weten hoeveel ze wegen naar de speeltuin. laat ze beurtelings plaatsnemen op de wip, terwijl jij aan de andere kant zit. als de wip gelijk blijft staan, vraag je aan de persoon die er op zit wat z'n gewicht is. dat is dan tevens jouw gewicht. leuke vraag trouwens :)

Bereken je massa door te kijken naar de lichtbuiging en de spronghoogte. Gebruik de standaart zwaartekracht waardes

Ja, de wet van Archimedes. Ga in een tot de rand toe gevuld bas zitten, en vang het water op dat eruit stroomt als jij erin gaat zitten. De massa van dat water is gelijk aan jouw massa (min of meer).

zorg dat je broeken in minimaal 3 maten in huis hebt. Je moet hiervoor wel ooit je gewicht hebben geweten. Pas de verschillende broeken en kijk hoe ze zitten. Ik wil het nooit weten maar als een bepaalde spijkerbroek op een "bepaalde manier"strak zit ben ik zeker 1,5 kg zwaarder dan normaal (helaas klopt dat altijd). Dus als je het eenmaal weet voor die 3 maten broek heb je daarna voor een traject van ca 12 kg geen weegschaal meer nodig.

Via het bad, maar dan niet vol, streep op volume, onderdompelen, weer een streep. Het verschil vermenigvuldigen met de oppervlakte van het bad (eigenlijk moet je dan nog rekening houden met de schuine randen).Wel de zelfde eenheden aanhouden. Dan heb je het volume, alleen nog even vermenigvuldigen met het soortelijk gewicht van een mens (kon ik zo gauw niet vinden) en je hebt ongeveer je gewicht. Kortom: wel een leuke proef voor een project van school ofzo, maar de weegschaal is gemakkelijker.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100