Is het verstandig om te voetballen 2 weken na een oorcorrectie?

Heb al 2 weken een haarband om

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Na twee weken zal het voetballen zelf (de inspanning, de beweging, het zweten) geen problemen meer geven.

Bij voetbal loop je echter altijd kans dat je een harde bal tegen je oor krijgt, dat je per ongeluk een klap krijgt van een arm of een schouder van een andere speler. Je kunt ook vallen en een andere speler (per ongeluk) op je hoofd krijgen.

Een verse wond kan dan openscheuren. Daar krijg je een lelijke wond van, die een blijvend litteken achterlaat.

Ik zou om die reden dus liever wachten tot de wond zodanig is genezen, dat uitscheuren / openscheuren niet meer mogelijk is.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me toch beter om nog even te wachten, hoor. Twee weken is maar kort voor zo'n wond. Als je er een harde bal op krijgt...
Het gegeven antwoord geen ik een plusje...

Ik zou de huisarts laten beslissen (niet de arts van de voetbalclub als die er is, die zegt te snel ja ;)).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou zowiezo met een haarband, rugby cap spelen. Koppen is hopeloos, maar je voorkomt evt problemen met de hechtingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het niet verstandig.
Je eigen lijf, dat een leven lang mee moet, moet vóórgaan op het spelen van een voetbalwedstrijd, ondanks dat je waarschijnlijk staat te popelen om mee te doen.

Wacht nog even. Neem geen risico's. Stel dàt je er een bal tegen aan krijgt, dat is toch de ellende niet waard? Geef het even de tijd en de rust om te genezen dan kun je de rest van je leven zoveel voetballen als je wilt.