Groeit je schoenmaat mee met je gewicht?

Een man met normaal postuur die op zn 30ste 80 kilo weegt en schoenmaat 41 heeft, kan hij 10 jaar en 30 kilo later maat 42 / 43 hebben? Of komt bij de voeten zo weinig vet dat het een minimaal verschil is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.2K

Het beste antwoord

ik spreek uit ervaring als je veel aankomt kan je echt een maatje groter nodig hebben met schoenen.en ik als je dan weer veel afvalt je dan ook een weer een maatje kleiner krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens, hier dezelfde ervaring!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank

Andere antwoorden (3)

De lengte van je voet groeit niet mee natuurlijk, maar er zal inderdaad meer vet en vocht ophopen in je voeten naarmate je gewicht toeneemt.

Je hoeft dan geen grotere schoenen te kopen, maar wel wijdere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan wel degelijk dat je voeten iets langer worden naar mate je ouder wordt, maar dit staat niet in verband met je gewicht.
Doordat je voeten in de loop der jaren iets doorzakken, worden ze langer. Het kan in principe dus wel zijn dat als je zwaarder bent, je voeten meer doorzakken dan bij een lichter persoon, maar dat is ook afhankelijk van de sterkte van je gewrichten en botopbouw
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je voeten kunnen wel langer worden door de ouderdom. Inderdaad door het feit dat je ze langer gebruikt en dat ze daardoor wat doorzakken. Ook bij een zwangerschap hoor je wel eens dat een schoenmaat 1 of 2 maten groter wordt. Lichamelijk veranderingen kunnen dus meespelen in het groeien van de voeten, maar voeten kunnen door veel eten niet langer worden.