Wat moet een kind kunnen in groep 2 en 3?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een boekje, VTO doe je zo, en daar staat precies in wat kinderen op welke leeftijd moeten kunnen. Van veyers strikken tot samen spelen tot eten. You name it...

Antwoorden (3)

Wat kunnen lezen schrijven en wat sociale vaardigheden zoals delen met vriendjes aardig doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lezen en schrijven in groep 2 
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dacht het niet! Dan zijn t nog kleuters, die spelen niet mét iemand maar náást iemand. En schrijven???
Enkele letters misschien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dacht het wel! Mijn neefje zit in groep 2 en leert al woordjes lezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, eerste zin niet gelezen *schaam*
veters strikken, knippen, plakken, zwemmen, beetje boom roos vis vuur etc.

Het hangt echter wel van de school af. Bij ons in Emmen stonden ze erop dat je een koe kon melken en een blikje Amstel open kon trekken met 1 hand. In het westen ligt dat volgens mij weer wat anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL
In groep 2 om over te gaan naar groep 3

http://www.digischool.nl/po/community12/?page=custom&file=overgang.html

groep
Groep 3 is het derde leerjaar van de basisschool. Dit jaar volgt na de eerste twee kleuterjaren. Vooral het aanvankelijk lezen en spellen en rekenen staan in groep 3 centraal. De leerlingen leren eenvoudige sommen te rekenen en getallen tot 20 te tellen. Dit zijn over het algemeen kinderen van 6 en 7 jaar.