hoeveel IBUPR. pillen mag je per dag hebben? ik ben 13 jaar, en als ik 2 pillen neem in 1 keer zijn ze na 2 uur uitgewerkt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Aleve Feminax is een dure verschijningsvorm van Naproxen. Dezelfde werkzame stof kan in een aantal merkmiddelen zitten die allemaal een andere merknaam hebben. Tip: let op de stofnaam. Deze staat op de verpakking, naast een eventuele merknaam. Handig bij het vergelijken van prijzen. Merkloos of ‘eigen merk` is meestal goedkoper. Kijk dus bij Etos of Kruidvat of Apotheek naar een pijnstiller eigen merk Naproxen. Naproxen vermindert de baarmoederkrampen en de pijn, zoals buikpijn en hoofdpijn. Ook de hoeveelheid bloedverlies kan door naproxen afnemen. Buikkrampen en pijn verminderen binnen één uur. Het effect houdt ongeveer zeven uur aan. De werking van de tabletten met vertraagde afgifte houdt ongeveer twaalf uur aan. Bij de meeste vrouwen worden de buikkrampen minder als ze een middel met diclofenac, ibuprofen, ketoprofen of naproxen gebruiken. Sommige vrouwen hebben baat bij een middel met carbasalaatcalcium of acetylsalicylzuur. Als u snel last heeft van uw maag, kunt u een middel met paracetamol gebruiken. Dit werkt vooral goed bij lichte menstruatiepijn.

Je kunt beter naar de dokter, als je Ibuprofen maar zo kort werkt. Of je kunt eens een andere pijnstiller gebruiken. Op de bijsluiter staat precies hoe veel je er mag. Meer slikken is echt af te raden, want ze zijn slecht voor je maag. Naar de dokter dus!

Hooguit 3 x 1 tabl. van 400 mg. zorg wel dat je maag wordt beschermt. Paracetamol is beter 3 x 2 tabl.

Probeer eerst Aleve Feminax, een pijnstiller die speciaal voor menstruatiepijn is ontwikkeld. Je kunt het kopen bij Kruidvat en Etos en DA. Lees goed de gebruiksaanwijzing. Als deze pillen ook niet werken, ga dan eens naar de huisarts!

Bronnen:
http://www.alevefeminax.nl/veelgestelde-vr...

je hebt verschillende pijnen,voor elk soort pijn is ook een ander soort pijnstiller nodig. Bv hoofdpijn -kun je het beste met paracetamol of ibuprofen Maar alles wat bv met spieren ,gewrichten,botten te maken heeft met voltaren(diclofenac). Maar net als mijn voorganger ,ik vind ook zeker op jouw leeftijd,je eerst naar dokter moet gaan,zeker zoals ik begrijp dat je al ervaring hebt dat 2 ibupr. na 2 uur is uitgewerkt. De dokter kan dan in eerste plaats kijken waar pijn vandaan komt,en hoe te behandelen. Niet zo maar zelf gaan dokteren,ben je nog veel te jong voor,voordat je het weet slik je teveel,meer dan goed voor je is.

ik zelf heb ene tijdje die dingen ook geslikt 6 per dag ofzo 2 weken lang , maar ik heb later dingen gehoord en gelezen over ibupr dat ik denk dat je ze beter niet kan nemen . En mocht je het wel doen gebruik ze dan niet regelmatig. beter gewoon een asprine.

Als je zoveel Ibuprofen nodig hebt tegen menstruatiepijn moet je echt naar de dokter. Misschien is het een overweging om aan de pil te gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100