Andere oplossingen? Lees beschrijving.

Hay, ik heb een probleem en wil deze erg graag oplossen, dus adviezen zijn welkom.
Ik scheer mezelf bij mijn schaamstreek en ook bij mijn liezen, maar nu vermoed ik dat ik een ingegroeide haar heb, die onder de huid een bultje van pus heeft gemaakt en die is pijn gaan doen. Ik heb het al geprobeerd uit te knijpen, maar het was geen succes Ik weet dat ik naar de huisarts moet, maar er is een probleem. Ik heb een naalden fobie. Ook heb ik een operatie fobie. Ik wil me toch erg graag laten hrlpen, zodat ze er iets aan kunnen doen. De vraag is nu, zijn er andere manieren om mijn bultje te verhelpen, zonder naalden of messen? Heel erg bedankt alvast voor de antwoorden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fucidin heette het volgens mij. Ik heb nog even verder gekeken voor je en er is ook een site aan gewijd. Misschien heb je daar nog iets aan.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/33652-ingegroeide-haren-en-schaamharen-bij-het-scheren-oplossing.html succes!

Het beste antwoord

NIET uitknijpen. de pus kan namelijk ook wegvloeien onder de huid ipv naar buiten (dan krijg je meer last van alleen het haartje)

trekzalf rijpt het ontstoken gebied. als het eenmaal 'open' is, hou het dan goed schoon (ontsmetten)
een haartje onder de huid zal verder groeien en in de meeste opnieuw voor problemen zorgen vroeg of laat.

warme natte kompressen bevorderen ook de rijping van een ontsteking.

scheer in het vervolg met de haargroeirichting mee, dit kan ingegroeide haartjes voorkomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Ik had even wat info op gezocht over trekzalf, maar het bestaat niet meer. Toch vind ik de tip voor het warme bad een goed idee. Heel erg bedank in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het bestaat nog wel hoor. heb het vorige week nog gekocht vanwege een ontstoken vinger.
etos, kruidvat, apotheek..... vraag maar eens :)
MissBiggie
13 jaar geleden
Purol, blauw blikje met zwarte letters ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord. Dit heeft mij enorm geholpen. Ook is het probleem redelijk opgelost, ik kan alleen nog niet het haartje naar de bovenkant halen. Ik moet nog even wachten.
Toch heel erg bedankt.

Andere antwoorden (5)

Er bestaat ook antibiotica zalf. Ik kan even niet op de naam komen. Dat kan helpen de ontsteking weg te nemen. Ik heb het een keer op mijn bovenbeen gehad en kreeg die zalf toen ook en dat was een succes. Sterkte ermee !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die zalf heet fucidine ;)
Wellicht 'rijpt' de ontsteking nog en kan je ' over 2 à 3 dagen alsnog uitknijpen. Als je het haartje ziet kan je die er met een pincet uittrekken. Dat doet geen pijn waarschijnlijk. Maareh... als je nergens tegen kan, is het dan geen goed idee om die mat gewoon te laten groeien?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ingegroeide haar kun je helpen naar boven te komen door een paar maal per dag een warme kompres op het haartje te houden. Hierdoor wordt de huid zachter en
soepeler en zal het haartje makkelijke naar boven komen. Ook een warm bad kan nog wel eens helpen.

De irritatie en de ontstekingsreactie kunnen behandeld worden met een corticosteroïd crème, vitamine A zuur crème, of glycolzuur peelings of glycolzuurcrème. Hierdoor zullen de klachten zoals jeuk en irritatie afnemen.

Je kunt proberen de ingegroeide haar te epileren met een pincet. Van te voren met de pincet goed schoon en gedesinfecteerd zijn. Probeer het haartje er in zijn geheel uit te trekken.

Over het gebruik van een naald zijn de meeste meningen verdeeld. Je kunt met een naald in het bultje prikken om de pus te verwijderen, maar het haartje kun je hiermee meestal niet vinden. Daarom zal het bultje blijven. Er kan hierdoor ook een litteken ontstaan.

Wanneer je de ingegroeide haar zelf niet weg krijgt, ga dan langs de huisarts. Zo’n bultje kan erg steeds groter worden en uiteindelijk zelfs een steenpuist zijn. Een steenpuist is een zeer harde, ontstoken bult. Deze kunnen behandeld worden met antibiotica of moeten
soms zelfs weggesneden worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snap geen jota van de min, dus gooi er een plusje tegenaan voor dit duidelijke antwoord met juiste info en adviezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hartelijk dank :-)
Het kan even duren voordat de ontsteking rijp genoeg is om het zelf uit te knijpen.

Ga een paar keer per dag in een warm bad met Badedas en wat soda zitten. Dit zal de ontsteking week maken en op een gegeven moment is het 'puntje' open en kun je het haartje er met een pincet uittrekken. Druk al het pus wel goed uit, anders gaat het opnieuw ontsteken.

Zorg dat het goed schoon blijft door het regelmatig schoon te maken met een watje met sterilon o.i.d.

Lukt het niet, dan moet je alsnog naar de dokter en geloof me, het valt reuze mee die ingreep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd een tube Nestosyl in huis. Werkt super helend voor schrammetjes, plekjes, bultjes, puistjes. Iets erop smeren en het droogt in.