Hoe komt het dat ik zoveel buikvet heb ?

Heey,
ik heb best wel veel buikvet terwijl ik te licht ben...
Hoe komt dat ,
en hoe krijg ik het weg ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Buikvet zou aan alles kunnen liggen, het eerste wat in me opkomt is een bierbuik. Immers zit er in bier veel calorieën die zich na een tijd bier drinken vertalen in buikvet.
Mocht je nou niet zo'n fervent bierdrinker zijn en vraag je het nog steeds af hoe het komt dan ligt het gewoon aan je lichaam.
De een krijgt dikkere bovenbenen, de ander een dikkere kont en de ander word in zijn gezicht juist heel snel dik.
Maar dat is nog steeds geen antwoord op jou vraag, want hoe krijg je het weg?

- Op regelmatige tijdstippen eten
- Niet teveel snoepen
- Genoeg lichaamsbeweging (Al is het een uurtje fietsen of lopen per dag)
- Gezond eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bierbuik hoeft helemaal niet van bier te komen. "Zoals de naam al zegt wordt door de meeste mensen aangenomen dat deze buik het gevolg is van veel bierdrinken. Eerder is de bierbuik het gevolg van aanleg en eetgewoonten."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bierbuik
MissBiggie
13 jaar geleden
Psies, mn ex zuipt zich lam aan bier en is graatmager ...
Lokale vetophopingen kunnen ontstaan op plaatsen als de hals, buik, heupen, billen, bovenbenen, knieën
en onderbenen. Ze worden veroorzaakt door een verhoogd aantal vetcellen op deze plaatsen bij mensen
met aanleg hiervoor. Op de rest van het lichaam is de vetlaag vaak normaal.
Wegkrijgen is vaak erg moeilijk m.b.v. sporten, maar het is wel te verminderen.
Als je er echt vanaf wilt, zou je een liposculptuur o.i.d. kunnen overwegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat is 'zoveel' buikvet?

vet zijn reserves die het lichaam heeft opgeslagen.
als de rest van je lichaam ook wat meer reserves heeft zal het op je buik ook iets meer zijn.

ook spelen de genen een rol. een boller buikje kan erfelijk bepaald zijn, net als bij bredere heupen bv dit het geval kan zijn.

door af te vallen zou je het iets kunnen verminderen als je te zwaar bent, maar deze plek is nu juist een van de meest lastige plaatsen om af te vallen.

door sit ups te doen maak je de buikspieren steviger en strakker, maar het zal niet het het vetpercentage op je buik laten doen afnemen helaas.

de enige manier hiervoor is het laten wegzuigen dmv cosmetische chirurgie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een opgezwollen buik kan meer redenen hebben, bijvoorbeeld een slechte spijsvertering met veel gasvoriming, gistvorming door teveel suiker in de voeding, of zelfs juist ondervoeding, (zie de hongerbuikjes van de kinderen in Afrika). Vraag het aan je huisarts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben jij ws een zgn appelfiguur, die slaan overtollig wet op in hun buik. Dan zijn er nog de zgn peerfiguren, die slaan overtollig wet rond hun heupen op, genetisch bepaald, zul je het mee moeten doen want de aanleg blijft. Als je afvalt val je overal af, maar je appelfiguur blijf je houden.