wat voor tabletje kan je het beste slikken als je zenuwachtig bent voor een wedstrijd of iets dergelijks. Waar je iets rustiger van wordt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je eens gaan praten met je trainer! Het is goed om op een juiste manier zenuwachtig te zijn. Dit zou prestatieverhogend moeten werken. Je bouwt de spanning en training op een bepaalde manier op, en net voor/tijdens de wedstrijd "ontlaad" je. http://www.premotions.org/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=17 en een heel wetenschappelijk artikel: http://sport.mathieu.nl/nl/html/invloed.html

Het beste antwoord

Gewoon een aantal dagen tevoren beginnen met Valdispert. Daar word je niet suf van en het is een natuurlijk product.
(te verkrijgen bij apotheker en drogist)
Wordt aangeraden voor Rijexamen en schoolexamens. En natuurlijk voor alle "normale" stress-situaties.

Toegevoegd na 48 seconden:
Valdispert is een valeriaan-product
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ritalin maar dat valt wel onder de dopingwet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ritalin juist niet... Daar word je rustig van ja, maar niet in de zin dat je niet meer zenuwachtig bent, nee je stuitert niet meer rond.
En daarbij, je wordt er juist druk van als je rustig bent ;) En het klopt, het is doping. Het is in principe een drogerend middel. Als je naar het buitenland gaat moet je ook altijd Shenge Verklaring (ofzoiets) aanvragen, anders mogen ze je oppakken want je wordt simpelweg voor dealer aangezien als je de Schenge Verklaring niet hebt
Iets dat is gebaseerd op de valeriaanplant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen Ritalin. Dat is een medicijn voor ADHD-ers......

Neem Valdispert. Heb je in normaal en in forte dubbele sterkte). Volledig natuurlijk en het helpt na een half uurtje.
Is ook prettig om af en toe te gebruiken als je niet goed in slaap komt. Geen bijwerkingen. Ongeveer 7,50 euro voor 50 tabletjes bij Kruidvat ect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
valeriaan, homeopatisch middeltje dat je bij de apotheek kunt krijgen... meerdere varianten erop vind je in een Natuurwinkel. moet je wel wat verder van tevoren al in beginnen te nemen, dus kopp het op tijd en lees het aandachtig door
Verder bevat pure chocolade Serotonine, een stof die ook in antidepressiva voorkomt en rustgevend werkt. Bij gevoelige mensen klan een reep pure chocolade al werken.
Je kunt ook thee zetten van een beetje wiet. Pers dan niet de wiet, want dan word je stoned. Als je gewoon tussen duim en wijsvinger wat wiet in een glas kokend water doet, en dat laat staan tot de thee genoeg afgekoeld is met de blaadjes er nog in, merk je niks anders aan jezelf dan dat je alleen lekker rustig wordt, maar wel alert. Ook de volgende dag merk je niets. De blaadjes niet ook naar binnen werken, want dan word je wel weer stoned
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valeriaan werkt goed, wiet zou ik niet doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2 pubers in huis haha
dus laat ik de wiet maar niet in huis halen
Je kunt het beste een King pepermuntje nemen. Stop hem in je mond en concentreer je op het pepermuntje. Zuig hem helemaal op, als je je daar op concentreerd gaan de zenuwen langzaam uit je gedachten.

Is lekkerder en gezonder dan één of ander medicijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wilhelmina pepermunt mag ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt sorry: Queen is ook goed :)
Geen, of inderdaad een pepermuntje

Ga eens praten met je trainer! Het is goed om op een juiste manier zenuwachtig te zijn. Dit zou prestatieverhogend moeten werken. Je bouwt de spanning en training op een bepaalde manier op, en net voor/tijdens de wedstrijd "ontlaad" je.

http://www.premotions.org/index.php?option=com_content&task=view&id=14&Itemid=17

en een heel wetenschappelijk artikel:

http://sport.mathieu.nl/nl/html/invloed.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verder heb je van zonnatura ontspannende kruidenthee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook wel eens kan helpen neem een halve banaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een tabletje waar je rustig van wordt zoals valeriaan of andere medische middeltjes zorgen er ook voor dat je prestatie afneemt. Die spanning voor een wedstrijd is juist goed. Het zorgt ervoor dat je scherp bent en beter presteert. Dus onderdruk het niet maar leer het te gebruiken in je voordeel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
valeriaan maakt niet sloom ofzo, je wordt er relaxter van, gaat minder piekeren, minder stressen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hai Henneke, bij mij had het dat efffect wel. Ik voelde me high ervan. Dus het zal per mens verschillen de uitwerking :-) wat ik ook kreeg als ik het geslikt had , was dat ik sneller geprikkeld was wat voor mijn nog een reden was het niet meer te gebruiken.