Hoe krijg ik meer respect op school?

Ik ben nogal klein (1,67) en heb een klas overgeslagen vroeger, zit nu in de 5e en ben 16 jaar, ik heb het idee dat mensen mij niet serieus nemen, bijv als ze een rotopmerking maken moeten ze meestal mij hebben, ook als het eigenlijk nergens op slaat, ben een jongen btw, iemand tips?

Weet jij het antwoord?

/2500

heey, ik ben ook klein 1,63 en ik groei niet meer trek het je niet en ben blij met de vrienden die je hebt klein maar fijn word er altijd gezegd. en kijk eens om je heen er zijn heus ook anderen

je moet gewoone iemand die 2 koppen groter is dan jouw op ze muil slaan... t respect komt je aan waaien...

Mijn zoon was op die leeftijd ook een vroege leerling en één van de kleinste van de klas. Hij vond het wel vervelend, maar trok zich er niets van aan. Hij deed gewoon mee met de anderen, ging tussen die grote kerels staan en kletste met ze mee. Als je normaal doet krijg je vanzelf wel respect. En mochten ze je plagen met "kleine", of zo. Gewoon niets van aantrekken. Het kan een teken zijn, dat je er toch gewoon bijhoort.

Respect moet je verdienen. Help eens iemand die je het minst serieus is met zijn/haar huiswerk of met iets anders. Sommige mensen kunnen niet respectvol tegenover anderen zijn. Merk je dat dan laat je zo iemand links liggen en verdoe er geen tijd aan. Sommige mensen zijn het niet waard om je druk over te maken. Je bent erg goed bezig. Een klas overslaan op VWO doet niet iedereen. Wees trots op jezelf. Denk niet bij iedere rotopmerking dat ze jou weer moeten hebben. Probeer een gevatte opmerking terug te maken. De kans is groot dat je de dingen veel groter maakt dan ze zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100