Haargroei. (zie omschrijving)

Is het waar dat als je dode haarpuntjes hebt, je haar niet meer groeit? Ik wil graag dat mijn haar groeit. Maar korter knippen wil ik niet. Mijn probleem is nu: groeit mijn haar dan niet meer? Of groeit het wel? (

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je dode punten hebt en lang haar, en je wilt je haar eigenlijk niet (laten) knippen, probeer dan eens het volgende.
Deel je haar in in flinke plukken en draai deze de hele tijd in dezelfde richting rond tot je er een soort touw van hebt gedraaid. Hou het vast bij het uiteinde en je zal zien dat de haarpuntjes uitsteken. Die kan je nu gemakkelijk afknippen, zonder echt lengte van je haar te halen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
SLIM idee!! THANKS!!!

Antwoorden (6)

Ligt er aan als je al heel lang niet meer naar de kapper bent geweest
(min. 1jaar) dan kan het dat je haar "dood" gaat maar dat gebeurt niet vaak. Dus je kan het best laten groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe moet je haar dood gaan dan als je niet naar de kapper gaat ?? Haar IS in feite al dood op het moment dat het je hoofd uit komt.
Ik ga al bijna dertig jaar niet, maar heb nog steeds een volle bos hoor. (knip wel af en toe zelf de dode punten er af, maar dat is maar incidenteel, eens per jaar ofzo hooguit).
Dat kan,ja. Maar als je gewoon af en toe die puntjes af laat knippen, groeit je haar weer verder, soms ook sneller. Gewoon 1 keer per 6 weken ofzo doe ik het. En mijn haar groeit nog steeds (;
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je haar groeit vanaf de wortel dus vanaf je hoofd, dode puntjes zitten aan het eind en hebben daar dus niks mee te maken. Je kan wel de dode puntjes weg laten knippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat is niet waar. Je haar groeit vanuit je hoofd (haarzakje), en daar hebben de puntjes helemaal NIETS mee te maken.

Wel is het zo dat als je je haar regelmatig laat bijpunten, het onderaan wat voller blijft en dus wellicht iets langer oogt. Maar ook dan heeft elke haar een maximale lengte (die voor iedereen varieert), waarbij deze eenmaal bereikt bovenaan zal uitvallen om plaats te maken voor een nieuwe haar. Haar dat heel lang niet geknipt is, blijft relatief lang op zijn langste lengte en gaat er in conditie niet op vooruit. Daarom gaat het op den duur ook slierten en klitten. Lang haar is dan ook zeker niet per definitie mooi of gezond haar.

Bijpunten staat verzorgd en je haar oogt voller, maar het gaat er beslist niet sneller van groeien. Integendeel ; je knipt er natuurlijk wel steeds een stukje af. En uiteindelijk wordt het er ook niet langer van. Als je niet het type haar hebt dat tot over je billen groeit, zal dat ook nooit gebeuren. Of je het nu bijknipt of niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar je mogelijk mee zit, of wat mensen die dit roepen niet begrepen hebben: ieder mens heeft een natuurlijke maximale lengte van zijn haar. Ik had ooit een vriendin die wat ze ook deed tot haar grote ergernis haar haar niet langer kreeg dan schouderlang terwijl mijn haar toen veel langer was.

Dus zelfs als je er nooit iets van af zou knippen wordt het (voor die enkeling die haar tot zijn enkels krijgt) nooit langer dan die bepaalde lengte. Zonder af en toe knippen ziet het er dan onderaan piekerig en gespleten uit.

Ik geloof er zelf ook niks van dat het SNELLER zou groeien door een piepklein puntje af te knippen, het gewicht van dat hele haar wordt daar nauwelijks anders van dus die haarwortels hebben daar echt geen "weet"van.

Je haar groeit 1-1,5 cm per maand. Is het kort en laat je het groeien krijg je die lengte er ook ongeveer bij. Maar hangt je haar halverwege je rug en 6 maanden later nog steeds (zonder knippen) zit je gewoon min of meer op je max.
amigo
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal juist. Als je haar zijn maximale lengte heeft bereikt, blijft-ie zo lang als-ie is of valt er gewoon uit.
Ja, als je je haar niet laat knippen (ongeveer om de 3 maanden, dan groeit het snel) worden de dode puntjes steeds langer, dus zodra je dan wel naar de kapper gaat moet er een heel stuk vanaf.