heeft iemand tips als je 6 week op krukken moet lopen?

ja ik ben gister geopereerd en hoorde dat ik gewoon 6 week op krukken moet lopen .. tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (6)

Dat is erg rod.
Maar kijk als een optiemist.
Je mag met de lift en krijgt meer aandacht .
Je kan je krukken natuurlijk ook pimpen.
Maak ze leuk met stikkertjes of anderen dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Krukken goed afstellen! Armen dicht bij je lichaam houden, oppassen in winkels ivm natte vloeren, die kunnen heel glad zijn . Pas ook op dat je niet teveel doet met je goede been, om te compenseren met bijv. Trappenlopen, dan overbelast je ook je goede been! Neem vooral rust en luister naar je lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik ze ook echt 6 weken en ga het "gewoon" lopen niet forceren. Geef je been de tijd om goed te genezen.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lopen met krukken gaat als volgt:

•Allereerst zorgt u ervoor dat de krukken de goede lengte hebben. De steunen van de krukken, waar uw handen op rusten, dienen zich ter hoogte van uw heupen te bevinden. Als u dan de armen langs het lichaam laat hangen zullen ze op de handvaten van de krukken rusten zonder dat u daarbij uw schouders hoeft op te tillen of dat u moet bukken.
•Bij het lopen met twee krukken dient u altijd bij het lopen de krukken bij het geopereerde been te houden. U mag het geopereerde been gedeeltelijk belasten. Dus u kunt een beetje op dit been steunen.
•Mag u met één kruk lopen, dan dient u de kruk aan de niet geopereerde zijde te gebruiken, om op deze manier het geopereerde been te ontlasten.
•Als u de trap opgaat altijd eerst het niet geopereerde been op de trede zetten, daarna het geopereerde been bijzetten. U kunt gebruik maken van de trapleuning en één kruk.
•Als u de trap afgaat altijd eerst het geopereerde been een trede naar beneden zetten en dan het niet geopereerde been bijzetten. Ook hierbij kunt u steunen op één kruk en de trapleuning. N.B: is er geen trapleuning aanwezig dan gebruikt u twee krukken.
P.S: Tijdens het lopen met krukken wordt aangeraden om geen auto te besturen. In de eerste plaats heeft u weinig kracht in het been en indien er een ongeluk plaats zou vinden, kunt u problemen krijgen met de verzekering.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb zelf maar 1 week met krukken gelopen maar kan je wel
vertellen dat je op moet passen voor gladde plekken.
Mijn enkel was zwaar gekneusd en ik ging met krukken naar de supermarkt.
Omdat het regende zette ik de auto vlak bij de ingang en stapte uit.
De ingang voor de supermarkt was betegeld en door de regen
spiegelglad.
Toen ik daar achter kwam lag ik al plat..
Dubbel pech was dat ik op een plek stond waar ik niet mocht
parkeren.Door het slechte weer had ik niet gezien dat er een
nieuw bord was opgehangen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg voor krukken met een handvat!! Dit scheeld al heel erg. Voor de rest, leer goed lopen. Dit kan bv de fysio je leren. Belangrijk dat je je polsen niet te veel belast