Er wordt vaak tegen mij gezegd dat ik lol moet maken, maar ik vind er niks aan. Hoe leg ik ze dat uit?

Er wordt vaak tegen mij gezeurd dat ik niet zo volwassen moet doen. Ik moet meer lol maken. Ze vinden dat ik moet uitgaan en moet gaan zuipen (zelfs mijn ouders :O). Maar ik vind er echt gewoon helemaal niks aan. Ik hou er gewoon niet van. Al die bezopen mensen, die vreselijke muziek etc etc. Én eerst feesten en een dag later thuis met koppijn terwijl je je niks meer herinnert.

Op de eenofandere manier zoeken ze er iets achter. Wat moet ik zeggen als vriend(inn)en er opmerkingen over maken? En hoe leg ik het uit dat er niks achter zit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hoeft niet perse heel veel te drinken of naar stampmuziek te luisteren om een leuke tijd te hebben.. Ik heb geen idee waar je van houd maar misschien een jazzcafe? Met een stel vrienden poolen of bowlen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

je hoeft niet perse straalbezopen te worden om een leuke tijd hebben, waarschijnlijk wordt er bedoeld dat je je wat socialer zou kunnen opstellen en dit zijn een aantal opties. Altijd maar thuis zitten is ook niet alles, leer mensen kennen en ga eens wat dingen doen BUITENSHUIS.

je bent niemand een verklaring schuldig natuurlijk, dus blijf eerlijk en zeg wat je denkt. Maar bedenk ook dat ze het goed bedoelen en je het misschien zou kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet zeker van het leven genieten. Maar hoef geen alcohol te drinken. Je kan ook zo een leuke avond hebben. En er zijn meer dingen te doen dan Cafe/ disco.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kan je wel erover denken. Misschien is het wel leuk om is een keertje wat leuks te gaan doen buitenshuis. Is het niet leuk? dan maar niet
Maar doe waar je jezelf goed bij voelt.
Misschien proberen ze je te helpen maar je moeten veranderen omdat anderen dat willen. Als JIJ dat wilt is het een ander verhaal.
Denk erover na, bedenk wat jij wilt. Wil je het niet? Nou laat ze dan maar zeuren.