Nee helaas, diabetes is (nog) niet te genezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, het is jammer genoeg niet te genezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar er valt wel goed mee te leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diabetes type II (ouderdomsdiabetes) is zeer wisselend in ernst. Sommige mensen hoeven geen medicijnen te slikken, en met afvallen en een juist dieet zijn hun bloedwaardes normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier staan al de feiten en fabels

http://www.diabetesfonds.nl/artikel/fabels-en-misverstanden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst moet je een onderscheid maken tussen diabetes type 1 en diabetes type 2.

Bij diabetes type 2 dien je óók weer twee soorten te onderscheiden.

Namelijk de ene die ontstaan is vanwege overgewicht en de ander die het gevolg is van de natuurlijke slijtage van het lichaam en dus ook van de alvleesklier.

De diabetes type twee door overgewicht is te genezen door het lichaamsgewicht naar omlaag te brengen. B.v. door meer te gaan bewegen en iets minder van vetten enz. te eten.

Dat werkt aldus: Het lichaam heeft van nature een zekere omvang en de productie van bijbehorende klieren, waaronder de alvleesklier zijn op die lichaamsomvang ingesteld.

Wanneer die omvang toeneemt..kan die alvleesklier niet meer heel het lichaam van insuline voorzien en daarom moet het lichaamsgewicht weer verminderen.

Type twee als gevolg van slijtage..is natuurlijk niet te 'genezen'..omdat die slijtage blijvend is.

Wèl kan men de alvleesklier d.m.v. medicamenten stimuleren nog enige tijd wat meer insuline te produceren..maar dat is wat anders dan genezen.

Type één, dat zijn de zogenaamde 'insuline afhankelijke diabetische mensen' kàn in uitzonderlijke gevallen tot genezing leiden.

Bijvoorbeeld door via een operatie zowel een nier als een alvleesklier te transplanteren.

Ook vindt er momenteel hoopgevend onderzoek plaats door de bekende viroloog Bart Roep om het lichamelijk afweersysteem zodanig te 'herprogrammeren' dat het afweersysteem van het lichaam niet wéér de fout maakt de insulineproducerende cellen als indringers te beschouwen en opnieuw..te vernietigen..

Wellicht is dus voor de jongere generatie terecht een goede hoop/verwachting dat ook type één op den duur genezen en..zelf voorkomen kan worden..

Ik ben zelf ook diabeet en wel type één..Ik kan er uitstekend mee leven en voel mij er wel bij.

Het is echter een moeilijke zaak om de bloedsuiker waarden goed in evenwicht te houden..daarom ook beweeg ik enkele uren per dag..altijd na de maaltijd om aldus het risico van een hypo te kunnen uitsluiten.

Omdat ik mijn ziekte al direct na het constateren ervan tot mijn..'hobby' heb gemaakt, geef ik met enige regelmaat spreekbeurten en dus enige voorlichting ter zake van diabetes mellitus.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het genezen, la is het type I of II, het geheim zit in jouw suikergehalte te kunnen controleren in jouw bloed, is dat uit balans dan kan je van alles krijgen, vele ziekten komen door dit geval.
Om dit te controleren of voorkomen, moet je chronium piconilate nemen , kan makkelijk 3 tablet van 200mcg nemen per dag en zal zien dat je langzamerhand beter van wordt en dit gaat jouw suiker in jouw bloed regelen, dit is de politie van van jouw suiker in jouw bloed, trust me on this.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een top-uitleg Ton. +je van mij.
Mijn vader heeft al 30 jaar diabetes type 2 in een ernstige mate. Hij is nooit goed "in te stellen" geweest. Inmiddels sinds een jaar een insulinepomp maar ook ernstige diabetes-gerelateerd ziekten/aandoeningen: zichtverlies door bloedingen in ogen, gevoelloze voeten en geamputeerde tenen door slechte doorbloeding, open benen, hartfalen en ga zo maar door.
Het kan echt een onnoemelijk verschrikkelijke ziekte zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk bedacht, maar wat je hier beweert is klinkklare onzin. Alleen door middel van voeding, insuline en beweging kun je het suikergehalte van je bloed regelen. Als je de door jou aangeven pillen zou gebruiken in plaats van insuline..dan merk je dat al heel snel.. Je wordt namelijk doodziek en als je dan iets te lang wacht met het toedienen van insuline..dan merk je helemaal niets meer..omdat je dan dood bent. Reeds jaren geef ik voorlichting over de ziekte diabetes.. Daarom ook reageer ik een beetje fel op jouw verhaal..omdat er anders wéér een onzinverhaal de ronde gaat doen. Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn berichtje was aan Aamuaua gericht en dus niet aan Anna1963 Groet, on
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor Anna1963: Vreselijk voor je vader en zijn dierbaren..waaronder jij.. Als er dingen zijn die voor hem een vraagteken geven, mag je mij gerust even vragen. Wellicht kan ik wat helpen.. Ik weet heel goed hoe het kan toegaan..Zo trof ik laatst een vrouw aan in het herentoilet welke ik er opmerkzaam op maakte dat zij daar verkeerd was. Die mevrouw antwoordde mij: Sorry mijnheer, maar ik moest mijn zoon even helpen..hij is vannacht van het ene op het andere ogenblik blind geworden..en nu wacht ik even op hem.. Het ging hier om retinopathie..een oogziekte die alleen diabeten kunnen krijgen..Jouw vader heeft dat helaas ook, hè? Doorgaans hebben mensen met retinopathie tevens problemen met de nieren omdat het om hetzelfde soort haarvaten gaat..laat hem zijn nieren dus maar goed in de gaten houden. Groet hem maar van een lotgenoot.. Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel Ton voor je uitgebreide reactie.
Dat de nieren ook bij de oogbloedingen betrokken (kunnen) zijn wist ik niet. Ik zal het hem zeggen.
Op dit moment is mijn vader bezig met laserbehandelingen om de bloedingen in zijn ogen te stoppen. Helpt wel maar de behandelingen zijn door de grootte van de bloedingen nogal pijnlijk.
Ik ben echt van mening dat diabetes één van de meest onderschatte ziektes ter wereld is.