All die complottheorieën maken me bang. bijvoorbeeld dat 9/11 opgezet zou zijn.. Hoe kan ik me hiertegen beschermen?

ik ben echt bang geworden van die theorieën die ik vond op internet.. en dan zou bijvoorbeeld de wereld vergaan in 2012, 9/11 was opgezet, wereldleiders willen de bevolking ''ziekmaken'', ik ben hier erg zorgen over aan het maken, vooral omdat er in de kranten weinig aandacht aan deze theorieën gegeven wordt.. ik weet niet meer wat ik moet geloven.. hoe kan ik me hiertegen beschermen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat vind ik nu ook Loenie. Jammer dat ik je daarvoor niet kan plussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je de southpark aflevering 'The Mystery of the Urinal Deuce' eens kijken. De aflevering steekt heel mooi de draak met dergelijke samenzweringen. http://www.southpark.nl/guide/episodes/season/10/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook tegen angst voor complottheorieen helpt een alu-hoedje uitstekend!

Het beste antwoord

Ik snap dat je er bang door kan worden Catcher. Ik ken de complottheorieen ook en het zou mij niet verbazen als een enkele daarvan waar zou blijken te zijn. Je ziet, ik druk me heel voorzichtig uit want we weten dat dus niet. Zelf lees ik erover en ga ik ervan uit dat het mogelijk zou kúnnen zijn, en het is ook mogelijk van niet, en dan laat ik het weer los. Ooit zal de waarheid aan het licht komen... áls er al iets aan het licht zou moeten komen.
Het vergaan van de wereld in 2012 is iets wat tot een ieders verbeelding spreekt en vandaar dat er indrukwekkende films over gemaakt zijn en er vele horrorverhalen over geschreven zijn.
Wat er, volgens mij dan, werkelijk aan de hand is kan je nu al om je heen zien. Er is een enorme bewustzijnsverruiming op gang gekomen. Dat wil zeggen dat er heel veel mensen zijn die, in een vrij korte tijd, ineens doorhebben hoe bepaalde zaken eigenlijk in elkaar steken en dat willen veranderen omdat het ze belemmert in hun ontwikkeling en vrijheid. Ineens hebben ze al hun angsten om te protesteren verloren. Kijk naar Egypte, Tunesie, Libie etc. In deze tijd ook, de tijd waarin wij nú leven, komen er enorme hoeveelheden informatie vrij als nooit eerder in de geschiedenis. 2012 is het einde van een tijdperk waarin alles verborgen gehouden werd en kon worden (in de doofpot gestopt) en het begin van een nieuw tijdperk waarin alles aan het licht komt zodat het verwerkt en geheeld kan worden. Het lijkt nu wel alsof de wereld inééns vol ellende is maar dat is niet zo. Er was al heel erg láng een hoop ellende maar nu komt alles naar boven, komt alles aan het licht. Miljoenen mensen begrijpen dat ze, op welke manier dan ook, misbruikt zijn en staan op voor zichzelf. Persoonlijk denk ik dat dát dus met het 2012 gebeuren te maken heeft. Je hoeft 21-12-2012 niet als een vaste datum zien waarop HET gebeurt, maar meer als een ijkpunt in deze fase van bewustzijnsverruiming over de hele wereld. Eigenlijk leven we dus in een zeer bijzondere tijd waarin heel veel gebeurt. Ja, dat is soms heel beangstigend maar ook groots. Zo groots dat veel mensen bereid zijn ervoor te sterven, zich op te offeren.
Laat je maar niet beinvloeden door allerlei opgeklopte horrorverhalen, blijf met beide benen op de grond. Kijk gewoon wat er NU gebeurt, dat is al bijzonder, en soms verbijsterend, genoeg. En wees je er maar van bewust dat we in een zeer bijzonder tijdperk leven.
Vriendelijke groet :-)
Kristal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi verhaal!! ++
Eindelijk iemand die 2012 begrijpt. Het is geen doemsdag ofzo. Het is gewoon het middelpunt van een 4 jarige cyclus, zo zie je maar weer we zitten er al midden in.
Nog even wachten en dan kunnen we bliksemflitsen schieten met onze vinger(sorry een grapje moes er bij).
Anyways. Laat je niet bang maken met verhalen en leef je leven zoals het is. Als maar dan ook ALS(!!!) het zover is dan kan je er toch niks aan doen, heb je naaste lief wees barmhartig en blijf jezelf.
Kristal
13 jaar geleden
Dank je Drasmo,
en dat is een goede vergelijking die je maakt met oud-en nieuw jaar én het vuurwerk :-) En Datelmont, heerlijk hoor wat luchtigs erbij ;-)
en helemaal mee eens, met je laatste zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een fantastische reactie en erg duidelijk. Inderdaad zie ik om me heen en ervaar ikzelf ook bewustzijnsverruiming. Ik geloof zeker dat dit jaar de wereld een stuk transparanter zal worden. Menigeen is nu op een intelligentie niveau beland waarbij poppenkast showtjes gemakkelijk doorzien en niet meer getolereerd worden. Wikileaks is een mooi voorbeeld van meer transparantie.
Kristal
13 jaar geleden
Dank je en ja Wikileaks is een heel goed voorbeeld!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Wikileaks is een mooi voorbeeld van meer transparantie."
Vind je? Misschien wel hoor, maar ook de info op Wikileaks is (tot nu toe) zeer eenzijdig en tot nu toe heb ik alleen nog maar dingen gezien die eigenlijk al bekend waren of gewoon niet interessant.
Kristal
13 jaar geleden
Alles wat nu aan het licht komt zal van alle kanten moeten worden bekeken om werkelijk inzicht te krijgen. Echter, het feit dat Wikileaks een poging waagt om openheid, transparantie, te geven in documenten, die velen liever gesloten zouden houden, behoort zoals ik het zie bij deze nieuwe tijd.

Andere antwoorden (9)

Niet meer internetten en gewoon volgen wat jijzelf denkt wat goed is. Geloof me, 99,9% van al dat soort dingen op internet is onzin!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel alle theorieën zijn waar:
Dan kan je er niks tegen doen, dus maak je geen zorgen want we zijn toch al de ...
Gewoon normaal doen, lekker leven en goeie dingen doen voor jezelf en voor je omgeving.

Stel alle theorieën zijn niet waar:
Dan is er niks om je zorgen over te maken:
Gewoon normaal doen, lekker leven en goeie dingen doen voor jezelf en voor je omgeving.

Zoals je ziet: waar of niet waar, de uitkomst voor jezelf is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm, als ik 100% zeker wist dat de wereld in 2012 zou vergaan, dan zou ik van mijn spaargeld flink de bloemetjes buiten zetten de komende tijd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is eigenlijk geen complottheorie, maar als ik dat zeker wist zou ik nu niet op goeievraag zitten, maar ergens op een warm strand liggen.
Je hoeft niet bang te zijn ,'t is allemaal onzin om goedgelovige zielen bang te maken.Ik laat in elk geval er mijn slaap niet voor
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
" ‘t is allemaal onzin om goedgelovige zielen bang te maken. " Zwaar overdreven natuurlijk deze opmerking. Kan best zo zijn dat jij er niks van gelooft maar om dan te zeggen dat het allemaal onzin is. Kijk maar eens wat er allemaal in ons eten gaat om het "lekkerder" en "mooier" te maken. Daar kan je op internet veel info over vinden en daar hoor je op tv/krant amper iets over.
Inderdaad niet meer op zoek gaan op internet naar dit soort informatie. Ik geloof wel dat 911 een opzet is geweest van de amerikaanse regering. 2012 heb ik zo mijn twijfels over. Wel weet ik dat angst een tool is om mensen te beinvloeden en over ze te heersen. De hele wereld economie wordt beinvloed door angst. Veel van het nieuws is te zien als een vorm van angstzaaierij. Angst is een slechte raadgever. Ik zou proberen die angst te overwinnen en je er niet door laten beinvloeden. Probeer het leven luchtig te benaderen en er vooral van te genieten want er is zoveel moois te zien en te ervaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Zeer waardevolle reactie ! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, and i believe da same ;-)
niet meer naar die pagina's gaan die gevuld zijn met complottheorieën kan helpen.
als je er toch 1 tegenkomt die je verontrust adviseer ik je om meer te lezen over het onderwerp op andere pagina's
voor iedere complottheorie is er ook een theorie die het ontkracht. vaak zijn complottheorieen gebaseerd op selectieve feiten en worden de feiten die het tegendeel bewijzen weggelaten.

bekijk onderstaande site eens daar worden veel wilde theorieen op een nuchtere wijze bekeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kranten besteden hier geen aandacht aan omdat het onzin is. Maar wat nou als dat ook een complot is ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De angst maak je in jezelf dus alleen daar kun je iets mee doen. Dat dingen gebeuren is nooit te voorkomen. De manier waarop je ermee omgaat is wel beïnvloedbaar. Er zijn geen mensen die in de toekomst kunnen kijken naar mijn idee. De wereld vergaat in 2012 volgens de Maya kalender zoals het dagelijkese leven nu gaat en gaat door in een optimistischere vorm. Er vallen geen doden door deze omwenteling. Zie het als een symbolische verandering en hecht er geen waarde aan als je je niet met de Mayakalender bezig houdt. Dat is ook helemaal niet erg. Geloof niet de helderziende dramavoorspellers. Maak jezelf niet gek en geniet van wat je nu hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ignorance is bliss oftewel: wat niet weet, wat niet deert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies en zo is het
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blijf maar lekker dom dan, maar:
If ignorance is bliss, then knock the smile off my face.
http://www.youtube.com/watch?v=UhagCWkflKc&feature=fvw en deze van RATM is bij deze vraag ook wel toepasselijk:
http://www.youtube.com/watch?v=1JSBhI_0at0&feature=related
Alles in het leven is voor mijn gevoel al voorbestemd. Dus met andere woorden, wat er gebeurd, gebeurd toch wel. Of je je nu druk maakt of niet. Denk er dus niet aan, en leef lekker je leven. Het komt zoals het komt! Succes, Gea.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat!? Lekker in bed blijven liggen dan maar?
Ga jij ze dat in Libië ook vertellen?
Wordt ff wakker.