Hoe laadt je de elektrische tandenborstel het beste op? zie uitleg....

-meteen na het poetsen
-als deze bijna leeg is
-anders...

Toegevoegd na 9 uur:
de bijsluiter na heel lang zoeken gevonden..
-de nieuwste electr. tandenborstels kunnen na poetsen op de lader terug.
-laat eens in de 6 mnd de accu volledig leeglopen
-een elektr, tandenborstel gaat 3 tot 5 jaar mee
afhankelijk van het poets-gebruik...

bedankt voor het meedenken allemaal!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.4K

Antwoorden (5)

Ik zet hem standaard terug op het laadstation na het poetsen. Eens in de 2 a 3 maanden laat ik hem volledig leeglopen om de batterij in goede conditie te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je elektrische tandborstel geeft na een tijdje minder vermogen. Je merkt dit snel hij wordt wat trager. Dan zet je hem in de oplader
ronron1212
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Een tandenborstel wordt niet trager. Deze stopt.
ronron1212
13 jaar geleden
Hij verliest echt wat kracht let er maar eens goed op
uiteindelijk maakt het niets uit. Alle accus gaan een keer op en moeten dan vervangen worden.

Ik zou beginnen met alleen opladen als het nodig is (scheelt ook elektriciteit... Wel de lader uit de stopcontact!). En als het dan onhoudtbaar word (omdat de duur verminderd is) na elke poetsbeurt gaan opladen.
Wordt het dan weer onhoudbaar, dan vervangen. Maar dan ben je wel een paar jaar verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik laad mijn tandenborstel pas op wanneer deze helemaal leeg is en ik gebruik al 6 jaar dezelfde. Merk nu wel dat de accu iets minder wordt, moet m nu om de 5 dagen opladen ipv om de twee weken in het begin.

Vervelend bij mijn methode is dat ie er tijdens het poetsen wel eens mee stopt, dat heb je niet als je m na iedere poetsbeurt op de lader zet. Maar dat was je vraag niet.
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik doe het bijna op jouw manier. Ik hoor tijdens het poetsen of de accu al bijna leeg is. Als dat zo is, doe ik na het poetsen de stekker van de lader in het stopcontact. In alle andere gevallen gaat de borstel wel op de lader, maar zit de stekker er niet in. Op die manier doe ik (bijna) hetzelfde als jij, maar heb ik nooit last van een stilvallende tandenborstel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo deed ik het ook vaak.
je hebt vast de gebruiksaanwijzing niet meer, maar misschien kun je hem nog vinden op internet.
Het zou nl kunnen dat de verschillende merken verschillende typen accu's hebben maar bij die van mij stond er in de gebruiksaanwijzing: 1x volledig laden en ontladen (dat laatste is best lastig, moet je hem dan 10 uur aan laten staan?) en daarna alleen opladen als hij leeg is want als je hem elke keer terugplaatst gaat de accu snel achteruit.

Ik doe nu zo lang met een opgeladen tandenborstel dat ik die hele lader niet meer standaard in de badkamer heb staan (dan loop je ook niet het risico dat iemand hem er toch op zet). ALs hij dan leeg is, pak ik even de lader, 1 nacht erop en hij is weer klaar (voor weken)
amigo