Wat gebeurt er met je als je bijv. Een half uur je hoofd onderste boven heb?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Zo slecht schijnt het niet te zijn.
Sommige mensen die yoga beoefenen staan regelmatig langer op hun hoofd (op de kop)
Gelezen:
Wie zoekt naar het antwoord op een vraag, kan proberen om op het hoofd staan. Het lijkt absurd, maar nieuw onderzoek wijst uit dat bloed dat door de hersenen stroomt, andere zenuwen positief kunnen beïnvloeden.

In de Chinese geneeskunde en bij Yoga goeroes werd al langer geloofd dat op het hoofd staan onze memorie, concentratie en alertheid een positieve boost geven. Dit omdat bloedtransport zuurstof en brandstof geven aan de hersencellen. De wetenschappers aan een Amerikaanse universiteit onderschrijven deze theorie en beweren dat een goede doorbloeding het algemene zenuwgestel beïnvloedt en informatie helpt door te geven aan de hersenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je Moest ook gelijk aan Yoga denken. Ik hoor ook alleen maar dat het goed zou zijn. Maar niet als je het in het extreme trekt denk ik of natuurlijk ook niet indien er al iets mis is, bijvoorbeeld bloedpropjes, of misschien kan je door de druk een Tia veroorzaken (die er dan al aan zat te komen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja! In die gevallen moet je inderdaad voorzichtig zijn. Maar soms weet je niet of er iets mis is.
Als je er pijn in je hoofd van krijgt moet je zeker stoppen, lijkt mij.

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat je je dan misselijk en draaierig voelt. Sommige mensen stikken misschien ook wel. Of ze vallen flauw. Ik heb het es een keer 1 minuut gedaan nou ik was al draaierig. Alhoewel ik achtbanen weer wel aankan maarach. Ik denk dat je je niet lekker zal voelen. Of je hebt een hele sterke maag nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat stikken zeker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou je KAN stikken
dat ligt er aan hoe de rest van je lichaam is. Als de rest recht omhoog staat, dan ben je dood.
Als je alleen je hoofd laat hangen, bijvoorbeeld je ligt op bed en je hoofd hangt er langs naar beneden, dan zal het niet zoveel problemen opleveren.
Als je helemaal ondersteboven hangt, dan zal je best wel wat hoofdpijn kunnen ontwikkelen, omdat de druk op je hoofd erg hoog wordt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dood? Hoe zit dat dan met mensen in de efteling? Die hebben 3u vastgezeten in de achtbaan ook helemaal op zijn kop.
dan gaat het bloed naar je hoofd. Je krijgt meer zuurstof naar je hersenen. de yogi s staan niet voor niks veel op hun hoofd. harriet