ik heb een probleem als ik poept.het doet heel pijn & ik bloed en gaat er heel moeilijk er doorheen..

Beste,

ik heb een probleem als ik poept.
het doet heel pijn & ik bloed en gaat er heel moeilijk doorheen.

Het klinkt raar maar ik kan er niet meer tegen.
Heeft u meer info ?

dan hoor ik het graag.
Mvg , dirk

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit is wel een goeie vraag,
maar dan voor je huisdokter
niet voor deze site
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik absoluut met JJ1. Raadpleeg in ieder geval een dokter.

Antwoorden (6)

eerder naar het toilet gaan helpt wel
als het pijn doet word je ook steeds banger
dan krijg je weer meer problemen vicieuze cirkel

voldoende drinken
vezels eten
en misschien even naar de dokter voor een zalfje voor de scheurtjes in je anus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk kan ik je niet helpen, alleen een tip geven: morgenochtend de huisarts bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IDD!!! Lijkt me echt iets voor de huisarts en niet voor goeie vraag!
Misschien heb je aambeien.

Toegevoegd op 24-06-2009 21:24:43
Aambeien zijn uitgerekte en opgezette bloedvaatjes, die zich in een kluwen in het kanaal voor de anus bevinden. Als het kluwen is uitgezakt, spreken we van uitwendige aambeien.

Klachten en symptomen
Het eerste symptoom van aambeien is vaak een geringe hoeveelheid ‘vers’ bloed op de ontlasting en last van afscheiding, irritatie en jeuk.

Oorzaken
Factoren die het ontstaan van aambeien kunnen bevorderen:
• Een moeilijke stoelgang.
Door de harde ontlasting en door langdurig persen ontstaat er een beschadiging van de bloedvaatjes in de uitgang van de anus (het anale kanaal).
• Langdurig op het toilet zitten.
Door verslapping van de bekkenbodemspier vermindert de ondersteuning van het weefsel rondom de bloedvaatjes, waardoor deze kunnen uitzetten en afzakken.
• Diarree.
Door veelvuldige en vaak met kracht passerende ontlasting kunnen de bloedvaatjes beschadigen.
• Het ouder worden.
Door slijtage van het weefsel rondom de bloedvaatjes.
• Zwangerschap.
Door verslapping van het elastisch weefsel of door obstipatie.

Toegevoegd op 24-06-2009 21:26:27
Ik zou naar de dokter gaan iig. Op de site hieronder kun je ook vinden hoe je dit kunt verkomen en kan genezen.

Toegevoegd op 24-06-2009 21:26:56
verkomen=voorkomen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even laten dichten bij de dokter en even vragen naar wat je het beste kunt eten. Om de poep zachter te maken. Daar heb je ook een medicijn voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarschijnlijk heb je aambeien ,kan je zalf halen bij de apotheek en zorgen voor vezelrijk eten, en veel drinken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt dan obstipatie, verstopping, of opstopping.
Doordat het pijn doet, ga je ongewild je spieren daar aanspannen en lukt het nog slechter.
Porbeer vooral niet te persen! Dat maakt het nog erger.
Je kunt bij de huisarts een middel krijgen, waardoor je ontlasting zachter wordt en je beter naar het toilet kunt.
Daardoor genezen de wondjes. Ook kan de huisarts iets geven om de wondjes te verzachten een zalfje , daar zit een soort tuitje aan waardoor je de zalf goed aan kunt brengen.

Bel , of laat iemand even bellen naar de huisarts voor een recept, dan ben je er hopelijk snel vanaf.
sterkte