Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Grote brand in chemische fabriek in westelijk havengebied Amsterdam!

Ik lees net dat er een groet brand is in een chemische fabriek niet al te ver van waar ik woon in Amsterdam. De wind komt uit het zuidoosten en drijft de wolk van de stad af. Vandaag ben ik net met de grote schoonmaak bezig en heb mijn voor en achterramen openstaan. Kan ik ze beter sluiten, of is er geen gevaar nu de wind zo staat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
843
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de wolk in de buurt van je huis komt, kan je beter de auto pakken en even lekker naar 't strand gaan ofzo.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De gemeente Amsterdam adviseert inwoners van de stad en omliggende plaatsen om ramen en deuren gesloten te houden. Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend. Er lijken geen gewonden te zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sluit ze voor de zekerheid. Met chemische branden moet je geen risico nemen. Die grote schoonmaak kan op een later tijdstip ook wel verder afgemaakt worden.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Met chemische branden moet je geen risico nemen."
Als je geen risico moet nemen daarmee, dat moet je dus maken dat je wegkomt (evt. na 't snel sluiten van de ramen). Adem door een natte doek.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Mee eens. Na de brand bij Moerdijk kregen ook steeds meer mensen gezondheidsklachten. Hoe dit zich op de langere termijn ontwikkelt is niet duidelijk. Dus liever zo ver mogelijk van de rook komen. Als je vertrek sowieso ramen sluiten, anders wordt je hele huis besmet.
Gewoon niet twijfelen en alles dicht doen. Je weet maar nooit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding