Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Ja, volgens mij wél. Juist omdat je weet, dat je het eigenlijk niet zou moeten doen, ga je er voor de volle honderd procent voor, en screw the consequences - dat los je later wel weer op.....(of later blijken die niet meer op te lossen, maar dat risico neem je, als je iets doet tegen beter weten in)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja...

Alles wat je doet doe je 100% bewust. En zeer zeker, wanneer je iets doet tegen beter weten in...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar niet, anders zou je het niet doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor. Je doet het 100% bewust, je staat er alleen niet 100% achter, maar dat is wat anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet 100% . Daar is een marge van test , meer 60/40 verhouding, bewust/onbewust
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je antwoord zit al in je vraag: tegen beter WETEN in. Er is dus een bepaalde twijfel, maar toch doe je het, 100% bewust dus. Met als kleine kanttekening: wellicht niet 100% bewust van alle eventuele gevolgen, maar dat is weer een ander verhaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat moet behoorlijk onbewust gebeuren dus ik ga voor 30% bewust, maar het zal voor een ieder anders zijn, waar de grens precies ligt...
Ik maak geen concessies, dus ik kan geen dingen doen doe onbewust zijn... Dat lukt eenvoudigweg niet, het staat zogezegd altijd op opnemen hier...

Dus nee dan doe je het niet 100% bewust...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Tegen beter weten in" geeft al aan dat je bewust kiest om het anders te doen dan dat je gevoel aangeeft.
Je intentie is het om het "verkeerd" te doen. Bij de uitvoering van "je daad" is dit goed voelbaar in je lijf. Je voelt dat je niet goed zit.

Maar, ook al doe je iets met de juiste intentie, onbewustheid zal er ook een onderdeel van zijn. Jouw bewustzijn bepaald hoe groot deze zal zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding