Ik ben ontzetten statisch.. vooral mijn haar, wat kan ik hieraan doen.

Ik heb er echt last van, mijn haar kan niet eens meer los en op mijn werk krijg ik overal schokken van.. Zelfs als ik mijn hond aai krijg ik een schok en ze wil nu niet eens meer dat ik haar aai zo hard zijn die schokken...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie ook hier: http://www.goeievraag.nl/vraag/statisch.6253

Het beste antwoord

zodra het kan de schoenen uit, en geen kleding van wol of andere synthetische stoffen.
voor je hond aan wil aaien bv ff de kraan aanraken zodat de statische elektriciteit zich kan ontladen.

je haar zal dan ook minder statisch zijn, een goede cremespoeling, shampoo en haarmasker 1 keer per week zal helpen om je haar minder droog te maken zodat het minder snel 'opstijgt'

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kort en duidelijk! Bedankt :)

Andere antwoorden (6)

Op een forum vond ik (via Google) deze thread. Wellicht zitten daar antwoorden bij waar je wat aan hebt.
Sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jezelf aarden?

Toegevoegd na 1 minuut:
Draag je toevallig misschien een wollen trui?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat te doen bij statisch haar!

Voorkomen is beter dan genezen! Preventief kunt u al de nodige dingen doen om het statische in uw haar te voorkomen of de kans hierop te verkleinen.

Zorgt u ervoor dat;

- de vochtregulatie in uw huis optimaal is, dus controleer met regelmaat of de bakjes aan uw verwarming gevuld zijn met water!

- u uw haar beschermt tegen de koude buitenlucht middels een sjaal of een muts of petje.

- u in de winter veelal gebruik maakt van hydraterende haarverzorgingsproducten.

- u haarproducten die alcohol bevatten zoveel mogelijk ziet te vermijden tegen uitdroging.

- u zo min mogelijk nylon- houdend textiel draagt, dit om opwekking van het statische haar te voorkomen.

tips!

- maak gebruik van een houten kam!

- spuit wat haarlak op uw kam voor u gaat kammen!

- maak gebruik van een spray-wax!

Hoe meer vocht uw haar bevat, hoe kleiner de kans op statisch haar!

Het is dus verstandig in de koude wintermaanden veelal uw haar te conditioneren.

Een conditioner na het wassen, een leave-inn conditioner gebruiken en 2 wekelijks een hydraterend masker voor uw haar te gebruiken.

Als u al gevoelig haar heeft is het verstandig om uw haar droog te deppen met een handdoek en het niet droog te wrijven.

U kunt ook met een antistatisch doekje over uw elektrische, geladen haar gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een keer gehoord, door je (niet lullig bedoeld) handen, gezicht, je haar, je nek en je armen met water te wassen je lichaam demagnetiseerd je lichaam. Water naturaliseer je lichaam... :)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draag je toevallig schoenen met rubberen zolen? Dan ben je zo goed geïsoleerd, dat je al die statische elektriciteit lekker voor jezelf houdt en met schokjes weer afgeeft.

Zeker als je dan ook nog eens synthetische vloerbedekking hebt op je werk, ben je een wandelende vonkentrekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je last heb van statisch zijn, kan je meer katoen dragen als kleding en minder syntetische stoffen.