Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (8)

Wat mij betreft niet. Ik doe het ook als het even kan. :-)

Hoeveel is veel wat jouw betreft? Is 9u veel of is 12u veel?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
De ene mens heeft meer slaap nodig dan de andere. Dit is normaal en niet zo erg. Het wordt pas problematisch als je moet slapen in situaties waarbij je wakker moet blijven. Werk of tijden het besturen van een voertuig, bijvoorbeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nee hoor alle narcoleptici doen dat al...

Maar als je veel slaapt, dan heb je dat waarschijnlijk wel nodig, anders zou je dat niet doen...

Als je daarmee niet in je huishouden problemen mee krijgt, zou ik er niets mee doen, alle poging tot verbetering zou wel eens tot verslechtering kunnen leiden, dus laat maar zo zijn als je er niemand mee schaadt...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
nou ja vreemd, wat is vreemd

het is wel zo dat als je veel toegeeft aan het slapen je er ook een ritme van maakt.
een soort van gewenning van om 11 uur een dutje en om 1 uur weer eentje enz. na verloop van tijd wil je dat altijd zo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Niets is vreemd als je slaapt. Of je nu klein bent of volwassen. Het lichaam vraagt gewoon om rust en dat is ook nog per persoon verschillend. In onze haastige en stressige tijd een welvaart als je even een uiltje knappen kan. Ouderen daarin tegen hebben in verhouding meer slaap nodig, om de logische reden dat het lichaam snel vermoeid is. Zieken slapen nog meer soms 3 tot 4 keer. De rust is nodig voor het lichaam maar ook voor de geest. De inspanning en stress is hier debet aan. Slapen is gezond en het heelt. Kijk naar het verplichte rustuur in een ziekenhuis. Rust en slapen is goed en een must voor ons jachtige bestaan. Mocht je nu een 30er zijn midden in het snelle leven dan is het ook nu niet gek dat je rust neemt. Het is ook vaak ons eigen schuldgevoel die vraagt kan dit wel. Als tussentijds normaal beweegt dan roest rust zeker niet. Maar een zekere rust is een weldaad voor jouw gemoedsrust, en een welzijn voor je leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nee. De ene mens heeft veel meer slaap nodig dan de andere mens. Zelf heb ik ook een behoorlijke nachtrust nodig. Mijn partner kan met veel minder slaap toe. Dat verschil zit er al jong in. Mijn oudste kind had veel meer slaap nodig dan zijn jongere broer. En als oudste kind wilde hij later naar bed dan zijn kleine broertje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Een gezond volwassen persoon heeft aan een goede nachtrust, vrouwen 7 tot 10 uur, mannen 6 tot 9 uur, meer dan genoeg! Tenzij je oud of medisch niet in orde bent heb je normaal gesproken geen middagslaapje of iets dergelijks nodig!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Goeie vraag. Allereerst: wat is veel? Veel is een relatief begrip. En ten tweede: ben je uitgerust als je ongeveer 7-8 uur achtereen hebt geslapen? Want dit is in de regel voldoende voor de meeste mensen.

Misschien vind je het interessant om onderstaande links eens te bekijken.

Ander ding is wel: hoe meer slaap, hoe minder tijd voor andere (leuke) dingen. Ook is het iets waar je je lichaam aan laat wennen. Net als eten.

http://sync.nl/ook-teveel-slaap-leidt-tot-hogere-sterfte/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing