Hoe jeuk rondom ballen stoppen/verminderen na scheren?

dit is een serieus bedoelde vraag, en zou graag serieuse antwoorden willen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.4K

Antwoorden (8)

Aftershave gebruiken, daarna dat verzachtende creme gedoe van gillette. Gewoon zelfde als een scheerbeurt van je gezicht behandelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat is wat ik gehoord heb weet niet zeker of het wel echt werkt :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha aftershave aaaaaauwwww
Inwrijven met Nivea creme.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat word een zooitje ..:p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
speciaal voor mannen, niveau handcreme voor de ballen.
Dat is ook een heel gevoelige huid en die moet je dus ook zo behandelen.
Gebruik het liefst een scheercreme en smeer na afloop de huid in met babyolie. Aftershave prikt en verzorgt een stuk minder, babyolie prikt amper en verzorgt prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je altijd een scherp mes gebruikt. Botte messen gaan trekken en dat veroorzaakt ook jeuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rescue crème van Bach (bloesemremedies), kent vele toepassingen en bijvoorbeeld na het scheren van de bikinilijn gebruik ik het meestal en dan gaat het mij in ieder geval niet meer jeuken.
Het is alleen niet heel goedkoop, maar je hebt er niet veel van nodig en kunt het voor veel meer dingen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je ook zou kunnen doen i.p.v. helemaal tot op de huid scheren is bijv. heel kort trimmen! De jeuk ontstaat meestal doordat de stoppel weer een weg naar buiten zoekt in de huid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na het scheren inwrijven met menthol talkpoeder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje babyolie erop na het douchen maar vóór het afdrogen kan nog wel eens helpen.

Je kunt trouwens ook babyolie gebruiken als scheerolie in plaats van scheerschuim, dat scheelt vaak een stuk. Verder natuurlijk goede kwaliteit scherpe mesjes gebruiken. En dan niet het mesje waar je al een week je gezicht mee scheert.

Laatste tip: je kunt ook elektrisch scheren. Gebruik dan een goede ladyshave die ook bedoeld is voor 'gevoelige zones' of een dergelijk eufemisme. Wat werkt voor schaamlippen werkt ook voor ballen. Natuurlijk wel (net als bij nat scheren) de huid goed strak trekken!