Ik krijg altijd de hik als ik een boterham met een gebakken ei eet die koud is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

heel snel eten en drinken wil nog wel is helpen;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hik is een onwillekeurige reflex, dat komt op en gaat dan vanzelf weer weg... Net als slaap, dat komt op en gaat weer...

Er zijn factoren die de hik in de hand werken, drank kan dat soms oproepen... Maar dan duurt dat even en gaat weer...

Sommige mensen hebben een chronische hik, dat is geen pretje... Maar dat laat al zien dat er geen anti-hik-medicijn is...

Hoe je dat dus kunt krijgen is een raadsel... Net zo min als je het kunt stoppen kun je het oproepen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg: "Krijg de hik" en concentreer me op jou.
Als je over twee minuten nog de hik niet hebt werkt het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het werkt HIK wel. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi, dan klopt het niet.
Iets heel droogs heel vlug eten (beschuit bijvoorbeeld).
Bij sommige mensen leidt veel alcohol drinken tot de hik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb gelezen dat de hik voortkomt uit de foetusperiode, waarin de ademhalingsspieren ahw aan het oefenen zijn.

Mijn vader leerde mij een grappig truucje: Als je de hik hebt herhaal je het volgende versje telkens, en je probeert ondertussen niet te hikken:

Hik spik sprauw
Ik geef de hik aan jou
Ik geef de hik aan een andere man
Die hem beter gebruiken kan dan.............
(en nu is het de bedoeling dat je hik weg is! Zo niet dan probeer je NU in de maat te hikken! Dus:)
HIK!..... spik sprauw
Ik geef de hik aan jou
Ik geef de hik aan een andere man....
enz enz enz.
(Net zolang totdat de hik weg is).

Maar wat wel echt help is het volgende:
Schenk een glas vol tot aan de rand.
Sluit je gehoor volledig af (beide vingers flink in de oren)
Buig voorover om zoveel mogelijk water uit het glas te drinken terwijl je je oren dicht blijft houden.
Drink rustig en geconcentreerd.
In 99% van de gevallen is je hik echt weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een broodje pindakaas vlug opeten zonder erbij te drinken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eet heel snel een wortel en je heb het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel erg veel wit brood eten!
Werk altijd ;-).