Goed voedende handcreme

Wie weet een goeie handcreme?
Ik heb al van alles geprobeerd maar als ik even niet smeer voelen mijn handen weer rrekkerig aan.
Ik zoek dus een goed voedende vette handcreme.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K
Cryofiel
13 jaar geleden
De beste handcreme is: geen handcreme. Maar dan ook: geen ontvettende zeep of andere meuk die de oermens ook niet gebruikte. Als jij je handen alleen met water wast, en wanneer je toch zeep gebruikt een zo mild mogelijke zeep neemt - en als je oppast met ontvettende shampoo die ook met je handen in contact komt - dan vormt je huid een natuurlijke beschermende laag. Zodra die natuurlijke laag er weer is, heb je geen handcreme of andere lapmiddeltjes meer nodig. Handcreme is symptoombestrijding. Pak liever de oorzaak aan.

Antwoorden (14)

Uierzalf is het goedkoopste en best voedende/beschermende handcreme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kloven creme van Kruidvat werkt zeer goed voor een lage prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, je moet er wat voor over hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
op je handen gaan zitten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat helpt tegen duimzuigen;)
Goed voedend is geen enkele creme. De huid neemt niets via de buiten zijde op. Wat de creme wel doet is het afsluiten van de huid, zodat er zo min mogelijk vochtverlies optreedt.

Als je iedere avond je handen insmeert met een olie, willekeurig wel merk, kan zelfs olijfolie dan is dat voldoende. Overdag goed je handen drogen na het wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik reageer maar even voor het geval dat je ooit in 'n reddingsboot op zee terecht komt . Ga in het zeewater liggen , want de huid kan vocht opnemen .
Waarschijnlijk heb je zo veel gesmeerd dat je handen nu min of meer 'verslaafd' zijn aan handcreme. Je kunt het beter een tijdje helemaal achterwegen laten zodat de huid op je handen vanzelf weer wat steviger wordt door de invloed van de buitenlucht.

Zoals hierboven al gezegd: je kunt je huid niet voeden. Niet te veel wassen met zeep en niet te veel met je blote handen in schoonmaaksop zitten, en het laagje huidvet herstelt zich vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle handcremes van Lush zijn geweldig goed voor je handen en ook nog een goed voor het milieu en de aarde, ze zijn namelijk niet op dieren getest, vers en met de hand gemaakt, biologisch en fair. Voor jou zou ik handy guru guru nemen als heel erg last hebt van extreem droge handen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hopeloos is dat hé, ik heb het ook gehad en gebruikte toen de creme van unicura, dat was de enige waar ik niet na een half uurtje weer zo'n trekkerig gevoel van kreeg.

Toen hebben ze hem zwaar geparfumeerd en was hij niet te harden.

Nu gebruik ik de huismerken van het kruidvat (van alles door/na elkaar) MAAR ik mag van mezelf nog maar 3-4 x per dag smeren, 1x in de ochtend, 1x in de avond en maximaal 2x tussendoor.

En blijkbaar went dat, ik heb nu veel minder last van zo'n naar droog gevoel. Blijkbaar wennen je handen ook aan dat vele gesmeer
amigo
13 jaar geleden
Ik had er ook erge last van,de huid van je handen raakt erg snel uitgedroogd en is dus vochtarm.Wat heel goed helpt is niet zozeer een handcreme,maar de nachtcreme van Biodermal voor de vochtarme huid,deze trekt heel snel in zodat je geen vettige handen krijgt en het resultaat is heel goed,zachte handen zonder dat trekkerige gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de meest ideale handcrème bij toeval ontdekt toen ik bij het tuincentrum in de rij voor de kassa stond - ze hadden een proefpompfles staan en uit verveling probeerde ik het.
Het trekt echt razendsnel in, en ik gebruik het eigenlijk maar één keer per dag, zelfs 's avonds niet nodig.

Het heet : oud hollandsche ambachtscrème, in een grote pot voor zo'n €5,- (als ik het me goed herinner, want je doet eindeloos met zo'n pot : hebt bijna niets nodig...)

en de website is ; www.ambachtscreme.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de apotheek heb je bijvoorbeeld Eucerine. Dit wordt ook wel gebruikt door mensen die bijvoorbeeld suikerziekte hebben. Deze zijn allen ongeparfurmeerd en speciaal gemaakt voor mensen die nergens tegen kunnen, zoals de troep die in meeste creme's zitten. Tevens zijn homeopathische créme's beter, zoals bijvoorbeeld huidcréme op basis van paardenmelk wat ook gebruikt wordt door mensen met psoriasis die een extreem droge huid kunnen hebben.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik zelf een handmaskertje van het merk AVON,dat hier in nederland te krijgen is via internet,soft en renewed,ant-age.
Dit smeer ik er s'avonds er op,en dan trek ik katoenen witte handschoenen die je via je eigen apotheek kan krijgen,werkt perfect.
Overdag hoef ik ze dan nog maar 1 x in de middag met een handcreme in te smeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een handcreme van Palmer's Coca Butter.
Super!
http://www.drogisterij.net/Verzorging-Lichaam-Palmer-s-cocoa-butter-pot/P/115771

Ik heb het bij de Kruidvat gehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het zelfde probleem, gebruik vele soorten en eigenlijk voldoet er geen één.
Af en toe de handen insmeren met Purol, wel vettig maar werkt supergoed.
Een blikje Purol heb al voor een paar euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rozen glycerine creme te koop bij de Action, hand-knie en ellebogen creme.
Deze op basis van natuurlijke oliën en vetten samengestelde Rozen glycerine creme maakt droge en ruwe handen, knieën en ellebogen weer zacht en soepel.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.drogisterij.net/Verzorging-Lichaam-Hegron-rozenglycerine/P/727373
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie ook goeievraag 116087