wat doe je aan een bruine/groene tong???en wat is de oorzaak??

en tandenborstel erover heen heb ik al geprobeert, alleen als ik verder naar achter ga word het kotsen, ik zoek een alternatief zonder kotsneigingen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6.1K

Het beste antwoord

Dat is tongbeslag. Allemaal bacteriën die aan je tong gaan kleven en zich op die manier lekker voortplanten.
Klinkt vies, maar je kunt er makkelijk vanaf komen door een tongschraper te gebruiken. Iedere avond na het tandenpoetsen met de schraper over je tong, zodat alle plak van je tong af is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De tongreiniging kan worden uitgevoerd met behulp van een tongreiniger of -schraper:
Steek de tong zo ver mogelijk uit de mond
Plaats de tongreiniger zo ver mogelijk naar het achterste tonggedeelte en oefen kracht uit op de schraper, zodat de tong plat wordt gedrukt; zorg dat de tongreiniger goed contact maakt met de tong. Veel mensen kokhalzen op dit moment; ervaring is nodig om het instrument zo te plaatsen dat de kokhalsreactie tot een minimum beperkt wordt.
Trek de tongreiniger langzaam naar voren in de mond.
Maak de reiniger schoon onder stromend water.
Herhaal de procedure enkele malen.
Spoel de mond goed na met water.
Reinig en droog het instrument en bewaar deze tot volgend gebruik
fremar
13 jaar geleden
Tja zo'n symptoom aan de tong kan vele oorzaken hebben. Ik zet ze voor je op een rijtje:

De groen uitslag kan komen van medicijnen die je inneemt. Die kunnen een reactie met eten of je speeksel aangaan waardor de smaakpapillen op je tong verkleuren.
Het kan te maken hebben met een bacterie of virus. als je onlangs verkouden bent geweest (of misschien nog bent) of iets aan de keel of longen hebt gehad kan dat verlkeuring geven.
Het kan zijn dat er iets niet goed is met je galverwerking, dat kan ook groen verlkeuring van de tong geven. Vaak is er dan ook last van maagzuur, oprispingen e.d.
Het kan inderdaad zijn dat je op iets in je eten reageert. Om daar achter te komen zou je eigenlijk je je dieet goed moeten doorlichten. Begin eens met alle kunstmatige dingen (voorverpakte producten) uit je dieet weg te laten voor een paar dagen..... mogelijk is het een soort allergie.

Toegevoegd na 1 minuut:
ps. de schrijffouten zijn niet van mij....zie bron! haha