Welk dieet werkt echt?

Met welk dieet kun je veel afvallen?
En zie je snel resultaat?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een 'voedingswijze' ('leefwijze' kan ook) volgen lijkt me een beter streven dan een dieet volgen, hoewel taalkundig eigenlijk hetzelfde. Een dieet is volgens de gangbare opvatting altijd tijdelijk maar wat doe je daarna? Snel afvallen lukt het beste met een koolhydraatbeperkt, eiwitrijk dieet. Een kilo per week is haalbaar, zeker in het begin omdat je minder vocht vasthoudt. Meestal is de koolhydraatbeperking erg streng, zeker in de eerste fase. Veel methodes werken met eiwitshakes. Voor mensen die veel gewicht moeten verliezen is het een overzichtelijke methode die een half tot driekwart jaar redelijk goed vol te houden is. Maar dan kun je wel tussen de 25 en de dertig kilo kwijt zijn. Voor de periode daarna, of als het om het kwijtraken van een beperkt aantal kilo's gaat, is het raadzaam om matig te blijven met koolhydraten, bijvoorbeeld met een koolhydraatbeperkte voeding. Daarbij eet je één, twee of drie maaltijden met een redelijk normale hoeveelheid koolhydraten, al naar gelang je op gewicht blijft, aankomt of nog een beetje wilt afvallen. Ook voor mensen die het wat rustiger aan willen doen met afvallen en niet willen shaken werkt dat prima.

Het enige dat echt helpt is je hele levenswijze omgooien. Verantwoord eten, veel (verse) groenten en fruit en vooral veel bewegen. Bewegen is eigenlijk nog wel het allerbelangrijkste. De meeste dieten werken wel tijdelijk even, maar zo gauw je weer normaal gaat eten komt alles er weer net zo snel aan.

gezond eten (Vezels, vitaminen, Mineralen, relatief laag in calorien, hoog in vezels & vitamines). Regelmatig eten. Voldoende drinken. Veel bewegen (een uur intensief sporten per dag). Hou er rekening mee dat meer dan een 2 a 300 gran per dag afvallen ongezond is, oa vanwege afvalproducten die vrij komen uit het verbranden van vetweefsel.

Wat echt helpt is zo weinig mogelijk eten en zo veel mogelijk bewegen. Als je dan dood gaat van ondervoeding, dan ben je wel slank.

Geregeld eten, ontbijt niet overslaan! Om 10 uur een appeltje of iets dergelijks lunch om 3 uur weer iets kleins en normaal avondeten. s'avonds niet meer snacken, als je toch zin hebt in iets, neem dan iets heel kleins, een handje noten bv, liefst na 21.00 uur niet meer eten Let op de koolhydraten, en die zitten echt in heel veel dingen. Goed op etiketten letten! Dus weinig aardappelen, geen witte maar zilvervliesrijst, geen witte maar volkoren spaghetti dan kom je al een heel eind. En uiteraard bewegen! Succes! Toegevoegd na 1 minuut: en o ja, veel water drinken, dat is altijd goed, ook al wil je niet afvallen!

Het ATKINS DIEET en het DR.FRANKDIEET (zelfde dieet in een nieuw jasje), daar val je snel van af. Maar of dat gezond en veilig is dat is maar de vraag. (dit beantwoord uw vraag) Het allerbeste advies komt van een voedingsdeskundige of dietist(e) indien men zelf niet weet wat gezond eten en drinken inhoudt. Gezond eten en drinken en meer bewegen en daarin de juiste balans vinden. En het sporten, wandelen, joggen, zwemmen etc moet u langzaam opbouwen.

Weight Watchers. Je wordt begeleid, je eet gezond (misschien zelfs gezonder dan daarvoor) en het is redelijk vol te houden. Je kunt snel gewicht verliezen. Ik heb het zelf niet gedaan, maar ken iemand die dat wel heeft gedaan. Ze ziet er geweldig uit, voelt zich veel lekkerder en eet veel gezonder. Toegevoegd na 46 seconden: En is 10 kilo afgevallen ;)

Als ik het antwoord op jou vraag al zou weten zou ik smoorrijk zijn. Het is niet voor niets dat de ene na de andere dieet goeroe opstaat en zijn/haar handeltje aan de man/vrouw brengt. We weten het allemaal. Veel bewegen en meer calorieen verbranden dat dat je opeet. Ik weet een mooi gezegde hierover: Alles waar je niet voor hoeft te bidden groei je van. Dit wil dus zeggen gewoon 3 maaltijden per dag en de tussendoortjes zo veel mogelijk laten staan

voor de eerste snelle kilo's misschien "Cambridge". (ze vragen akkoord van je huisarts.Lijk me een plusje). maar daarna gaat het toch echt om je eigen eet- en bewegingspatroon. als je dat niet wijzigt is elk dieet nutteloos. Elk pondje gaat door het mondje!

Hou gewoon op met zoete dingen te eten. Serieus, dat scheelt je zo een paar kilo en je voelt je nog veel fitter ook. Misschien zijn de eerste dagen lastig, maar daarna is het heel lang vol te houden.

Het Heller-programma is een afslankmethode voor wie verslaafd is aan koolhydraten. Het helpt je een nieuwe levensstijl te vinden. Je eet dagelijks twee koolhydraatarme maaltijden en één koolhydraatrijke maaltijd. Daardoor heb je minder snel een hongergevoel. Ook wordt er minder overtollig vet opgeslagen. Toegevoegd na 1 minuut: Hierover meer op deze link http://www.gezondheidsnet.nl/alles-over-afvallen/artikelen/77/het-heller-programma

Geen dieet. Wat heel goed kan werken is koolhydraatbeperkt eten. Vergeet niet genoeg te eten en sla zeker het ontbijt niet over. Half uur per dag wandelen. Dat doet wonderen! Ga niet meteen alles fanatiek doen maar pik gewoon 1 ding uit wat je wilt veranderen aan je eetgewoonte en/of lifestyle. En wordt bewust van je gedachten die je hebt? Denk je eigenlijk: het gaat me toch niet lukken dan kan je beter de poging staken want dan gaat het je ook zeker niet lukken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100