Herstel na een wigexcisie...

afgelopen dinsdag is de helft van mijn teennagel verwijderd... hoelang duurt het ongeveer tot de boel er weer een beetje fatsoenlijk uit ziet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Dit kan meerdere weken duren. Lopen zonder pijn kan al weer na enkele dagen. Mijn zoon heeft het ook gehad door een infectie onder de nagel en bij hem duurde het meer dan een maand voor het er enigermate uitzag. Bij hem was het dus ontstoken geweest met pus, dus het duurde al een poos tot de teen droog was.
Is bij jou de oorzaak een ingegroeide nagel dan kan het 3-4 weken duren voor het er weer een beetje uitziet. Voor hij helemaal is aangegroeid duurt echter langer.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een nagel groeit zo'n 3 mm per maand, dus kijk even hoeveel je precies mist, dan kun je het uitrekenen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Teennagels groeien iets langzamer, en zitten rond de 2 mm per maand, maar dat is voornamelijk wegens slijtage (= schuren langs je sokken/schoenen)