Gapen waarom je mond te ver open.

als je gaapt gaat je mond open tot maximaal.
en als het aan je kaken lag nog wijder, waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar wel uitkijken, je kan de kaak daarbij verrekken.

Het beste antwoord

Het zou optreden bij een laag zuurstofgehalte in het bloed of een verhoogd koolzuurgehalte en het zou de druk in de oren gelijkmaken aan de omgevingsdruk.

Een geeuw begint meestal met een gevoel achter in je mond. Als het eenmaal zover is, is het bijna niet meer te vermijden: je spieren spannen zich aan, je mond gaat open en de longen zuigen lucht naar binnen. Bij een volledige geeuw sluit je je ogen en rek je je uit. Sommige mensen krijgen traanogen van geeuwen: dit komt doordat tijdens het gapen de gezichtsspieren op de traanbuisjes drukken.

Over het verschijnsel gapen is verder maar weinig bekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is een reflex om meer zuurstof in te ademen en de spanning bevordert het inademen, de reflex...

Deze reflex is nu eenmaal zo...