word je dunner van blowen ?

mensen die veel blowen zijn meestal dun. en ik hoorde dat het roken van wiet of hasj zorgt dat je dun wordt. is dit waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
44.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik zeker niet! Had alleen maar chocolade vreetkicks 

Antwoorden (5)

Roken/Blowen maakt u niet dunner maar door het roken/blowen in plaats van een tussendoortje te eten vermindert u wel het aantal calorieën wat u tot zich neemt. Daarbuiten geeft nicotine of THC de werken van een verzadigt gevoel. Het prikkelt anderen punten in uw lichaam waardoor het "honger" gevoel tijdelijk verdwijnt of minder merkbaar is.

Toegevoegd na 20 seconden:
werking*

Toegevoegd na 2 minuten:
Tevens zijn deze luxe middelen prijzig, waardoor u misschien minder geld heeft om in uw pauze "snacks" te kopen. Of door de verslaving u de keuze maakt tussen een "blowtje" in plaats van een extra broodje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet per definitie. Normaal gesproken, wanneer iemand recreatief blowt (dus af en toe) is er geen sprake van, je krijgt dan meestal juist de "munche's" (vreetbuien). Indien je niet meer recreatief blowt, maar het een dagelijks of de gehele dag doet, vergaat de eetlust en kan je inderdaad dunner worden, omdat je meer blowt en het je de eetlust ontneemt. Je hebt dan geen zin meer om te eten, maar ook geen zin meer om andere dingen te ondernemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je 3 keer per dag een joint rookt net voor je zal eten zal je hongergevoel weggaan rond die tijd.

overigens kan je ook zoveel blowen dat je een vreetkick krijgt en deze overdrijft.

het is dus niet zo dat je van blowen afvalt, maar het kan je eetlust beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet het blowen maakt dat je dun wordt, maar de verslaving zorgt daarvoor. Als je namelijk de hele dag verlangt naar dat roken, dan taal je niet naar lichamelijk voedsel maar alleen naar die geestelijke kick. Vermoedelijk voel je wanneer je high bent ook geen honger. Dus die mensen eten gewoon te weinig. Ze worden niet alleen graatmager, maar hun gezicht gaat er ook vervallen en grauw uitzien. Het lijkt me dus een slecht plan om maar te gaan blowen als je af wilt vallen....
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea heeft gelijk, ik heb in het verleden 2 jaar lang heel zwaar geblowd. Zo erg dat ik niet goed meer at en mijn reisgeld en boodschappengeld verkwiste. Binnen een half jaar kon je mijn ribben tellen, had ik grauwe ogen en een duistere blik en was mijn psyche naar de klote (ik heb er nu nog last van, zo slecht is het en zoveel heb ik geblowd). Ook was ik door het wegblijven van de eetlust enorm afgevallen, ruim 15 kilo. Maar niet op een gezonde manier, dus ik raad je ten zeerste af hier aan te beginnen. Uiteindelijk moest ik noodgedwongen stoppen omdat ik een longontsteking had, bloed ophoestte en continu paniekaanvallen kreeg. Ik ben blij dat ik van die troep af ben! Liever een beetje te zwaar dan de controle over je lichaam en geest kwijtraken!!!!
Ik denk dat dat waar is. Er wordt vaak gezegd dat je aankomt door te blowen omdat je een vreetkick krijgt. Maar als je lang genoeg blowt en veel blowt, blijven echte vreetkicks achterwege. Net als lachkicks. Ook versneld blowen je metabolisme en dus verbrand je sneller het eten wat je hebt gegeten. Thc wordt ook opgeslagen in je vet. Dus wellicht neemt de thc dan de ruimte ik van vet, ipv het vet zelf. Er is echter nog te weinig wetenschappelijk onderzoek hiernaar gedaan. Als men onderzoek doet zou men er ook goed aan doen om het onderzoek te doen bij verschillende soorten gebruikers: degenen die af en toe blowen en standaard een vreetkick krijgen, en een groep die dagelijks veel rookt en geen vreetkick meer krijgt.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Min.
"Thc wordt ook opgeslagen in je vet. Dus wellicht neemt de thc dan de ruimte ik van vet, ipv het vet zelf. "
Dus in plaats van 5 kilo vet op je heupen, heb je dan 5 kilo thc........en daar word je dunner van, volgens jou.
GiuliaS
een jaar geleden
Ik ben het ermee eens. Ik heb veel periodes meegemaakt waar ik echt heel veel heb geblowd en elke periode had ik als opvallendst een dunner gezicht en was ik dus ook dunner. Elke keer dat ik stopte kwamen er kilo’s bij. Ik weet ook zeker dat het er inderdaad wat mee te maken heeft! Want roken is niet hetzelfde, kwam echt door het blowen