Wanneer was jij (bewust) het gelukkigst?

Wat was je leeftijd ongeveer, en waarom was je
of ben je het?

Ik voel een tinteltje geluk, als ik écht contact heb met iemand, even op dezelfde golflijn zit, samen iets beleven, delen.

Als ik alleen in de natuur ben, en me verwonder over al het moois, dan ben ik ook -even- gelukkig

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Aandacht hebben voor Geluk,die ik gevonden heb nu ik ziek ben.
Ik ben ziek, en leef bewust in het Nu. Dit besef helpt je bij de les te blijven, om op een goede manier alles uit het leven te halen. Als je aandacht bij het huidige ogenblik kunt houden, blijf je alert op je gedachten, woorden en daden. Alerte aandacht geeft verstandig gedrag in dat goed karma schept, het zaad voor toekomstig, duurzaam geluk. Alert blijven op ervaringen zodra ze zich aandienen, maakt elke gewaarwording puur en onmiddelijk. Dit is het echte Nu. Deze ervaringsbeleving kan ons lijden verminderen en simpelweg groter plezier in het leven schenken. Ik heb nu geleerd dat elke dag een dag in nu is, morgen is nog ver weg en gisteren al lang voorbij. Ik heb Nu geluk, morgen is er een nieuwe dag en probeer ik het weer opnieuw heerlijk al die geluksmomenten.
GELUK
Leef in vreugde, in liefde zelfs tussen degenen die in haat leven. Leef in vreugde, in gezondheid, zelfs als de hele wereld ziek is. Leef in vreugde, in vrede, ook al is er onrust om je heen. Leef in vreugde, zonder gehechtheid, zoals de verlichten in heden en verleden. Wie overwint kweekt vijandschap, wie verliest heeft smart. Maak je niet druk om overwinning of nederlaag. Leef in vreugde. Er is geen vuur zo fel als hartstocht, geen misdaad zo ernstig als haat, geen lijden zo hevig als gescheiden zijn, geen zieke zo erg als honger, geen grotere vreugde dan de vreugde van de vrijheid.
GISTEREN IS DOOD EN MORGEN IS NOG NIET GEBOREN .. VANDAAG IS ALLES WAT ERTOE DOET
Ik heb nu ik ziek ben mijn eigen grote geluk gevonden, ik hou van mijzelf en ik hou van jou omdat jij niet anders ben dan ik. Addy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Dat was een paar maanden geleden. Toen zat ik op mijn fiets en toen was ik heel bewust gelukkig. Dat heeft maar even mogen duren.

Toegevoegd op 22-06-2009 18:14:30
Btw: toen was ik 17
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geluk zijn momenten, die komen en gaan op elke leeftijd en in elke of bijna elke situatie. Het is een cliché natuurlijk, maar het zit echt in kleine dingen, kleine momenten van genieten, kleine uitspraken, kleine belevenissen.

Natuurlijk is geluk een keuze in zoverre dat je het moet herkennen als het voorbij komt en tevredenheid (zonder gezapigheid) een grote geluksfactor is, en er ook van moet genieten als het er is zonder altijd meer / sneller / hoger / beter / groter / nieuwer / duurder / langer / harder / verder / mooier / te willen. Wie altijd naar meer streeft is nooit gelukkig. Geluk zit niet in wat je hebt, het zit in genieten van dat wat je wel hebt.

Altijd gelukkig zijn kan ook niet, want het is een emotie. Voortdurend gelukkig wordt saai. Geen toppen zonder dalen, geen zon zonder schaduw. Zolang de dalen niet te diep en de schaduw niet te donker is, kun je een heel gelukkig mens zijn.

Geluk is -voor mij - niet gebonden aan leeftijd of een bepaalde gebeurtenis. Het is een gevoel dat je steeds opnieuw voelt opkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik 2 weken voor mijn huwelijk wegvluchtte uit Amerika. Ben er nog gelukkig van, hahaha...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moment komt nog, als ik miljonair word, voor mn 40ste!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in een droom wenneer dat was ... 02:00 uur...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een week geleden toen mijn vriend van vakantie terugkwam. Ik had hem zo gemist en heb tranen van geluk gehuild toen ik hem weer zag weer kon voelen.

Geluksmomenten duren vaak kort maar kunnen erg intens zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen in het nu kun je gelukkig zijn... Alleen nu... En nu weer... En nu ook...

Hoe groter ik werd, hoe groter de problemen, dus hoe jonger ik was, hoe gelukkiger ik was...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een heel gelukkige dag in mijn leven was toen ik afzwaaide van de militaire dienstplicht.
Er werd toen wel gezegd: "In dienst maken ze een kerel van je!"
Nou, daar zat je dan op zaal, knopen aan je jas te naaien.
Ik dacht: "Als de meiden me zo zien zitten..."
Maar die laatste dag... Eindelijk mijn vrijheid terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als kind tijdens de zomervakanties in de duinen als mijn vader nog een weekje thuis bleef om te werken.
En nog wel eens een half uurtje, maar de momenten worden steeds zeldzamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik mijn vriendje leerde kennen...! En dat geluk duurt al heel lang, ruim 10 jaar....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit jaar nog. Als ik zie wie m'n vrienden zijn, dat het goed gaat opschool en die hele leuke jongen lief naar me lacht(daarna heeft ie me zoöngeveer de grond in geboord, maargoed)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is al dik 35 jaar geleden, Ik was 15, 16 en van school. Veel vrienden en vriendinnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mijn scheiding definitief werd uitgesproken..