Kun je zomaar spontaan je contact lens (zachte) verliezen?

Contactlenzen

Weet jij het antwoord?

/2500

Draag al 6-7 jaar lenzen. Nog nooit gehad. Heb harde en zachte lenzen gehad. Ze kunnen wel uit je oog val waarbij je op je hoofd klapt, of als je ogen echt heel droog zijn, dit laatste is alleen uitzonderlijk. De kans is dus zeer, zeer klein dat je zomaar een zachte lens verliest.

De mensen die je weleens ziet die spontaan een lens verliezen, zijn bijna altijd mensen die harde lenzen dragen. Omdat deze meer rigide zijn, zal bij verschuiving de lens niet goed meer aansluiten op de oogbol en dus loslaten. Zachte lenzen zijn flexibeler en vormen zich mee met de bolling op het oog. Hoe dunner de lens, hoe beter hij blijft zitten en minder makkelijk loslaat. Lenzen die kort meegaan zijn dunner. Dus maandlenzen zijn dunner dan haljaarlenzen en daglenzen zijn nog dunner. Ik heb al 18 jaren zachte lenzen. Ik ben in die jaren slechts enkele malen mijn lens kwijtgeraakt. Meestal was dat omdat ik nogal snel last van droge ogen heb. Met mijn huidige daglenzen heb ik hier bijna geen last meer van. Als de lens uitdroogt laat hij sneller los. Bovendien zijn droge ogen onprettig, dus daarom heb ik altijd pipetjes bij me met oogdruppels voor lenzendragers. Te krijgen bij de opticien, zo klein dat je ze in je portemonnee kan stoppen!

Ja dat kan. Ik ken 3 mensen waarbij dit is gebeurd. 1X hebben we met z'n alle in een manege kantine op de grond gelegen om de contactlens van een vriendin van mij te zoeken. Hilarisch:-) Uiteindelijk zat dat ding in haar BH

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100