waarom laat men meer windjes het 's nachts dan overdag?

mij is opgevallen dat mijn vriend meer windjes laat dan overdag, aan het eten kan het niet liggen qua pittig eten dan want hij kan daar niet tegen ivm maagzuur, maar mijn zoontje heeft dan ook! Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29.7K

Het beste antwoord

Iedereen laat 's nachts meer winden dan overdag. Dat komt omdat je lichaam in een rust toestand is en je darmen zich gaan ontspannen. De gassen die overdag gevormd worden zijn 's nachts in de endeldarm belandt en kunnen zo makkelijker ontsnappen.

Overigens heeft winden laten niet alleen met pittig eten te maken. Van bijna alle voedsel moet je winden laten omdat het in de darmen gaat gisten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik neem aan dat je bedoelt, in zijn slaap. En dan is het niet gek want je bent meer ontspannen, dusje doet geen moeite het in te houden
anneliez
13 jaar geleden
Niet alleen je vriend en je zoontje laten 's nachts meer windjes. Ook jij!

Dit komt omdat je spieren overdag meer gespannen zijn, ook je kringspier is meer gespannen waardoor windjes er moeilijker uit komen. Als de druk toch zo groot wordt dat ze eruit moeten, dan kan je dit ook nog eens tegenhouden.

's Nachts lig je lekker te slapen, erg ontspannen, al je spieren ontspannen. Je lichaam 'rust'. Dan zal je met een beetje druk in je darm al een wind laten, want ook je kringspier is iets meer ontspannen waardoor een windje er gemakkelijker uit vliegt.

En dat is bij iedereen zo, niet alleen je vriend en je zoontje, maar elk gezonde persoon ter wereld.

Toegevoegd na 10 minuten:
En nog een factor: Het meeste voedsel krijg je binnen tijdens avondeten. Dit wordt dan verteerd en uiteindelijk komen de meeste gassen 's avonds en 's nachts vrij.