Met mijn ovulatie en menstruatie heb ik erge lichamelijke klachten maar ook heftige stemmingswisselingen, lost de anti conceptiepil dit op?

Ondertussen worden ik en mijn omgeving (hoewel ik het altijd probeer te verbloemen) er helemaal gek van.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja deze klachten zullen vrijwel volledig verdwijnen met het gebruik van een anticonceptiepil, spiraaltje of ander middel dat hormonen bevat. De lichamelijk klachten maar ook voornamelijk de heftige stemmingswisselingen komen door het feit dat vlak voor de menstruatie het oestrogeengehalte in het bloed plotseling daalt. Door hormoonbevattende anticonceptie wordt dit fenomeen opgevangen en verdwijnen je klachten.

Arts in Spe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

In ieder geval heb je geen ovulatieproblemen meer als je de anticonceptiepil gaat gebruiken.
Je kunt ook wat minder last hebben van stemmingswisselingen.
Je huisarts kan je daar het beste in adviseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ goed advies!
oplossen is een groot woord.
de hormoon schommelingen veroorzaken je klachten.

door het gebruik van de pil word je hormoonspiegel stabieler waardoor je klachten kunnen afnemen.
of ze helemaal overgaan is niet te voorspellen, maar in ieder geval zullen de pieken eraf gaan (het heftige)

er zijn verschillende soorten pillen met ieder hun eigen samenstelling van hormonen.

leg je klacht bij de huisarts zodat deze kan kijken welke pil er voor jou het meest geschikt is.

succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kreeg juist stemmingswisselingen door de pil, maar met een andere pil niet meer. De pil heeft dus wel degelijk invloed hierop en andere pillen hebben ook weer een andere invloed. Even uittesten dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik werd juist negatief van de pil. Na echt alles geprobeerd te hebben heb ik eindelijk de oplossing gevonden: het mirena spiraaltje.

Ik heb geen stemmingswisselingen meer, minder buikpijn, minder hoofdpijn, echt een uitkomst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de prikpil zou voor jou goed kunnen werken deze zorgt ervoor dat je stemmingswisselingen minder worden.
je wordt ook minder of zelfs helemaal niet meer ongesteld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
PMS (premenstrueel syndroom) komt vaak voor. Afgezien van de pil, die hier en prima uitkomst voor kan zijn, heb je ook nog speciale middelen om PMS zelf te bestrijden. In de reformwinkel kan je ook diverse middelen krijgen hiervoor. Mits je bijvoorbeeld niet aan anticonceptie zou willen. Voor extreme gevallen kunnen zelfs serotonineverhogende (antidepresiva) middelen worden gebruikt, echter dit raadt ik je niet aan.

Als de pil geen probleem is voor jou, zou ik zeggen, meteen naar de HA en halen die pil!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"+"