Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je van propranolol 40 mg per dag ongelovelijk moe en futloos worden?

Ik slik 40 mg per dag in 2x 20 en in de bijsluiter staat ook wel vermoeidheid maar is dat dan zo heftig dat ik elke middag moét slapen omdat ik anders de dag niet doorkom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik gebruik het middel Propranol zelf ook. In het begin werd ik er ook enorm moe van.
Echt zo enorm moe dat je zelfs niet wilt denken aan het verplaatsen van een voet laat staan het ook te doen. Ik vroeg het mijn arts en die zei dat het van dit middel kon zijn.
Later toen ik eens een herhaalrecept haalde bij de apotheker vroeg deze of ik geen last van bijwerkingen had.
Ik vroeg aan wat voor bijwerkingen ze dan dacht.
"Nou zoals extreme vermoeidheid alsof je minstens 80 bent...."
Dat zegt dus genoeg denk ik...

Mijn ervaring is overigens wel dat je er na een poos aan went. Ik gebruik 80 mg per dag en het gaat nu best goed met de vermoeidheid...

Maritha
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ieder mens is uniek en zal dus anders reageren op een medicijn. De een wordt er helemaal niet moe van, de ander is niet meer vooruit te branden.

Maar om zeker te zijn dat het niet ergens anders aan ligt, kun je maar beter contact opnemen met je arts voor verder onderzoek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is wel een van de zwaardere middelen,zeg! Ik neem aan dat je dan niet gevoelig bent voor andete middelen, want dit middel wordt niet vaak voorgeschreven.
Het klinkt alsof je dosis te hoog is, dus ik zou even contact opbemen met je dok.
Dit middel deed MJ de das om...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat was geen propranolol maar propofol.
Als je al neigde tot vermoeidheid wordt die versterkt door propranolol. Bijwerkingen van β-blokkers kunnen zijn: maag-darmklachten, vermoeidheid, impotentie, verminderd concentratie- en reactievermogen en hoofdpijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding