Ik zie myn ribben....

Hallo, ik keek eens in de spiegel, wat me opviel is dat ik myn ribben zag? Dit hoort niet... Ik ben overigens 13 jaar.
Weet iemand wat er aan scheelt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.9K
Kimath
13 jaar geleden
had je je armen toevallig recht omhoog gestrekt? Dan is het logisch als je je ribben ziet.

Het beste antwoord

waarom denk jij dat dit niet zo hoort. het weefsel voor je ribben is voorzien van minder vetweefsel dan andere plekken van je lichaam.
het zien van je ribben zegt dus niets over je gewicht.

wat er dus aan scheelt is dat jij je zorgen maakt om niets.
als je gezond eet en voldoende beweegt is er niets aan de hand.

bovendien kan er op jou leeftijd van alles veranderen in en aan je lichaam. geen zorgen dus, je bent een normale 13 jarige waar niets aan scheelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt gelyk.
Bedankt :D

Andere antwoorden (10)

ik neem aan dat je geen trui aan had, dan klopt dat wel hoor. ik ben een paar kg te zwaar maar zelfs ik zie mijn ribben als ik buik en adem maar inhoud, niks om je zorgen over te maken dus.
amigo
13 jaar geleden
Dat is juizt een goed teken, dan krijg je later een mooi gespierde buik!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
je ribben zitten boven je buik. Ik zie niet helemaal wat die 2 dingen met elkaar te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha ik ook niet hoor! als jeje ribben ziet kun je wel dun zijn maar net perse gespierd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik eigenlijk ook niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ja, Kimath, bij mij hebben mijn ribben en mijn buik toch wel met elkaar te maken hoor, ze zitten boven op mekaar. Maar als ik naar jouw avatar kijk, ligt dat een pietsie anders....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ribben zeggen niets over een buik. je kan plaatselijk op je buik wat dikker zijn terwijl je wel je ribben kan tellen.
een garantie op een 6 pack is het dus niet. bovendien kan er veel gebeuren met je lichaam als je 13 jaar bent, hoe, wat en wanneer is niet te voorspellen.
Ooh ik zie ook me ribben hoor! ik ben dan niet heel zwaar ofzo maar ik eet wel gewoon alles maar ik zie oook me ribben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het ook hoor dat hoort zo das niet erg!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat betekent dat je niet te dik bent, er zit geen vet voor, zo kun je het het beste zien. Ik als lange, slanke jongen heb het ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het zelf ook! En misschien moet je er maar trots op zijn want dat betekent dat je mooi slank bent!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent nog jong, had ik ook tot mijn 25 ste, toen woog ik nog 45 kilo.
Maak je gaan zorgen mits je te weinig en ongezond eet.
Vraag aan de huisarts of je niet onder je gewicht zit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook gehad op die leeftijd, is niks ernstig aan.
Ik kon eten wat ik wou en kwam geen gram aan en ze noemde mij altijd slungel.
Ik was 180 en woon 60 a 63 kilo ook op die leeftijd ik was brood mager en wilde heel graag dikker worden.
En nu ben ik heel flink (dik) en wil weer graag toen ik nog mager/slank was.

Want het gaat er moeilijker af als er aan.

Als ik naar foto's kijk van vroeger zoals op jou leeftijd denk ik was ik nog maar zo slank.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben 43 en zie ook nog steeds mijn ribben volgens mij is dat heel normaal je hoeft je eigen geen zorgen te maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie mijn ribben al 55 jaar, ik ben dan ook aan de magere kant (net op de grens van gezond gewicht, ondergewicht). Niets mis mee, al noemen ze me een gratenpakhuis of wandelende zak met botten: van obesitas heb ik geen last en zal dat ook niet krijgen. Er scheelt dus niets aan, waarom hoort het niet dat je je ribben ziet in de spiegel? Volgens mij is daar niets mis mee. Als je je er ongerust over maakt, zou je je ideale gewicht uit kunnen rekenen ( zie link voedingscentrum), maar beter aan de magere kant, dan te dik.