Is er ook een anticonceptiepil waar je niet van aankomt (maar liever van afvalt)?

Ik wil graag aan de pil, maar ik wil absoluut niet aankomen. Ik hoor verhalen dat de pil je eetlust opwekt, maar dat kan ik dus niet gebruiken.
Ik wil graag aan de pil om wat minder vaak ongesteld te zijn (nu eens in de twee à 3 weken)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Om minder ongesteld te zijn? Ten eerste is het niet waar dat de pil je eetlust opwekt. De pil wekt hormonen op, waardoor je zin kan krijgen in suiker en vetten. Maar krijg je dit niet ook als je ongesteld bent? Ten tweede, het is normaal om eens in de 3 weken ongesteld te zijn, enkele dagen lang. Een in de twee weken en dus zo'n 2x per maand is ongezond. Ten derde, je mag de pil nooit langer dan 2x doorslikken ipv een stopweek te nemen omdat je dat tussentijdige bloedingen kunt krijgen. De enige uitzonderingen die ik op de te slikken pil ken zijn de prik-pil en pleister-pil. Hoe dit hierbij zit met hormonen die dit eetgedrag opwekken, weet ik niet.

Niet iedereen komt aan van de pil, beter nog, al mijn vriendinnen en ik zijn niks aangekomen door de pil. Het zal vast wel bij sommige mensen eetlust opwekken, maar wat je met de eetlust doet is je eigen verantwoording. In mijn eigen ervaring kun je gewoon aan de pil zonder dat je aan hoeft te komen. Er bestaan ook lichtere versies, misschien moet je dit met je huisarts bespreken, die weet vast wel een oplossing, want de pil is ideaal om ongesteldheid te reguleren. Succes!

Bronnen:
eigen.

je komt er hoog uit 2 kilo van aan dat de pil eetlust opwekt is niet waar gewoon naar de huisarts gaan daar weten ze wel welke pil voor jouw goed is en als je naar 3 maanden niet tevreden bent met de pil gewoon terug gaan voor een andere pil

Waarom ga je niet voor de spiraal?

Nuva of nuvo ring.. 1 van de 2 is correct.. Het is dan wel geen pil maar werkt prima!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100