Is Tramadol verslavend? En mag het in combinatie met Temazepam gebruikt worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tramadol? Is dat niet ook een kalmerings middel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pijnstiller met morfine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de tramadol werkt vaak al wat versuffend en zal zeker de tpam versterken. deze combi zal ik niet lang gebruiken omdat je zonder 1 van de 2 een stuk minder werking zal hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hmm morfine ja das zeker verslavend even als temazepam trouwens. heftige combi zeg ik neem af en toe temazepam 20mg maar dan ga ik knock out en de dag er na ben ik nog suf

Het beste antwoord

Tramadol is een sterke pijnstiller
Temazepam is een in-slaapmiddel.
de combi wordt in overleg met de arts voorgeschreven
en vaak tijdelijk omdat vooral de Temazepam verslavend is.
raadpleeg vooral je arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verslavend als in : je hebt steeds meer nodig hebt voor hetzelfde resultaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geldt dat alleen voor Temazepam? Ik gebruik dat namelijk bewust niet elke dag om verslaving te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over Tramadol:
Na langdurig gebruik van elk opioïd treedt tolerantie op; na verloop van tijd is een hogere dosis nodig om het gewenste effect (meestal pijnstilling) te bereiken dan in het begin. Bij het staken van het gebruik van elk opioïd treden ontwenningsverschijnselen op. Nadat iemand eenmaal is 'afgekickt' is de tolerantie weer verdwenen, dus bij een eventueel volgende keer kan weer met de normale startdosis worden begonnen. Tramadol is trager en minder sterk werkzaam dan morfine waardoor het bijv. niet zo interessant is voor drugsgebruikers. Psychische verslaving aan een opioïd bij pijnpatiënten komt überhaupt slechts zeer zelden voor. Desondanks wordt ex-drugsverslaafden afgeraden dit middel te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Temazepam is een benzodiazepinederivaat dat gebruikt wordt bij angststoornissen en met name bij slapeloosheid. Temazepam is sinds 1969 op de markt onder namen als Restoril®, Normison®, Tenox® en Temaze®. De werking is anxiolytisch, hypnotisch, anticonvulsief, amnestisch, sedatief en ontspant de skeletspieren. Temazepam is alleen geschikt voor kortdurend en niet dagelijks gebruik, tenzij een arts anders voorschrijft. Artsen zijn terughoudend bij het voorschrijven van alle benzodiazepinen in verband met het risico op verslaving. Temazepam is beschikbaar als gelcapsule, 10 of 20 mg en tegenwoordig ook in tabletvorm. Buiten Nederland zijn soms andere sterktes verkrijgbaar, bijvoorbeeld 30 mg, wat een zeer hoge dosering is. kijk nog even voor beide middelen in de Wikipedia
daarover wordt uitgebreid gerefereerd aan deze middelen.

Andere antwoorden (2)

tramadol kan verslavend werken. persoonlijk had ik steeds meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. achteraf zag ik in dat ik zelf steeds meer ging doen omdat ik iets minder pijn had en dit vooral beter kon negeren. let dus op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tramadol is een afgeleide van morfine. En aan morfine kun je verslaafd raken. Aan Tramadol dus ook.