Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom moet ik soms als ik intens naar iemand kijk heel vaak knipperen en krijg water in mijn ogen?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Van Wikipedia:

"Sommige mensen knipperen vaker en sneller met hun ogen als zij zich nerveus voelen. Bij ongecontroleerd snel oogknipperen wordt dat een tic genoemd. In ernstigere vormen is dit vaak een symptoom van het Syndroom van Gilles de la Tourette.

Overigens gaan oogknipperingen vaak gelijk op met emoties. Als iemand gestresseerd is, kan het ook zijn dat hij sneller met zijn ogen knippert. Hoe hoger de spanning, des te sneller iemand met zijn ogen knippert. Om deze reden gaan verliefden sneller met hun ogen knipperen en is dat op zijn beurt een signaal dat de ander je leuk vindt."

Ik denk dat tranen dezelfde oorzaak heeft. Ik heb er zelf inderdaad ook wel eens last van gehad en inderdaad meestal was ik dan erg zenuwachtig. Dus ik denk wel dat het bovenstaande klopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb ik ook, wel meer mensen. Weet niet hoe het komt (zie dit als bevestiging dat het normaal is, niet als antwoord..)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Omdat je spant en alles wat spannend is zweet... De ogen krijgen de spanning te verduren en dan moet je ruitenwissen met je oogleden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing