2 maanden geleden een Tia gehad, nu nog steeds problemen met drukte fel licht winkels enz. Verzet me er wel tegen maar ik kom in een soort van roes!!

Mijn vraag is dus of hier meer mensen ervaring mee hebben. Tia is toch 24 uur en dan is alles weer goed? Baal ontzettend dat ik nu niet meer normaal kan functioneren. Uiteraard slik ik al mijn medicijnen om vervolg te voorkomen maar heeft iemand met een Tia deze ervaring ook???
Autorijden gaat wel korte stukjes, na een lang stuk stap ik met een dronken gevoel uit de auto. Dus dat doe ik maar niet meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Aan n tia hou je toch altijd "iets" over,by jou dus problemen met oa fel licht en autorijden. Als je hier ondanks de medicijnen last van blyft houden zou ik toch even naar n arts gaan. Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ontzettend vervelend voor je. Mijn buurman heeft twee jaar geleden een tia gehad en hij heeft nog bijna een jaar last gehad van wankel lopen en ineens geen namen meer weten van mensen. Uiteindelijk is dat wel weer overgegaan maar hij is vaak heel moe.
Als je met vragen zit zou ik terug gaan naar de huisarts of specialist. Jij hebt maar één lichaam en zij zijn ervoor.
Sterkte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn schoonvader heeft een jaar of vijf geleden een tia gehad. Er zijn nu nog steeds dingen waar hij last van heeft, zoals drukte of snel vermoeid zijn.

Bij een tia is er wel degelijk iets gebeurd in de hersenen. De aanname dat dit 'zomaar' weer goed is omdat het slechts een tia was, is volgens mij zeker niet juist. Hoe vervelend ook; je hebt iets gehad en in de hersenen is dat altijd slecht. Wie weet houd je er last van omdat een deel van de hersenen een beschadiging heeft opgelopen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mijn tante gaf de specialist aan dat zij pas na 6 maanden kon zien of ze volledig hersteld was. Bovendien mocht ze in die tijd absoluut geen autorijden en moest ze zich na die tijd opnieuw voor het rijbewijs laten keuren. Overigens ben je niet verplicht om aan het CBR te melden dat je een TIA hebt gehad, maar is het bij restverschijnselen wel verstandig.
Sterkte Henk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ten eerste ik heb het ook gehad in dec 2009, na het w eer proberen van lopen en zo en heel vaak moe zijn ben ik bijna weer hersteld,maar nog lang niet de ouwe. heb nog kracht verlies, en ik had ook problemen met veel mensen en drukte maar dat draait wel bij,je moet alleen geduld hebben ook al is het heel moelijk.wat auto rijden betreft je mag beslist geen auto rijden, je bent niet verzekerd en als je aangehouden wordt wordt je ook nog een bekeurt omdat je geen geen geldig rijbewij hebt,je moet je laten keuren door het cbs,bel ze op en er komt een formulier jouw kant op, hoogst waarschijnlijk moet je gekeurd worden en mss zelfs opnieuw afrijden. ik wens je wel veel s6 er mee en laat koppie niet hangen heb ik ook niet gedaan