Ga je dood als je pure alcohol direct in een bloedvat spuit?

Me behulp van een injectie... Welke dosis is dodelijk

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
11.2K

Het beste antwoord

Het inspuiten is al erg slecht, het brandt je bloedvat kapot... Pure alcohol is zo hydrofiel, dat je brandwonden krijgt... Je krijgt een brandwond bij vochtontrekking van weefsel, daarom krijg je blaren bij hitte en bij koude...

Maar de alcohol onttrekt water uit de cellen en daardoor sterft dat af, dus niet alleen dat je een dosis binnenkrijgt is de toediening al zeer slecht voor je...

Dan is er een promillage dat dodelijk is, heb je 7 of meer promillage, 0,7 percentage, dan raak je in een delirium en alle kans dat je daar niet meer uitkomt levend...

dus dubbel gevaarlijk is dat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Als je ervan uitgaat dat 7 promille (0,7 procent), zoals XiniX hierboven stelt, dodelijk is en als je ervan uitgaat dat een volwassen man ongeveer 5 liter bloed bevat dan is een dosis van 35 milliliter al dodelijk.

Bedenkt wel dat bij het inspuiten de plaatselijk concentratie veel hoger is. Laat ik het zo zeggen: niet thuis proberen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet persé. Van een paar druppels zou je niet dood gaan, maar wel dronken worden. Je lever zal meteen aan het werk gaan om het uit je bloed te filteren.
De kans op overdosis is aanzienlijk, dus als je niet dood wilt zou ik het verdunnen.
Er is een andere manier. Vul je mond met sterke drank en houdt het in je mond zo lang als je kan. Spuug het uit en herhaal dit vele malen. Je wordt dan vanzelf dronken.
Door de slijmvliezen in je mond komt de alcohol rechtstreeks in je bloed terecht.
14 jaar geleden
zolang de alcohol geen isopropanol heet is er niet heel veel aan de hand...

Maar in alle gevallen ga je vroeg, of iets later dood...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dood ga je sowieso, ook al spuit je deze alcohol niet in je bloedvat maar of de dood een gevolg kan zijn ervan....dat weet ik niet....waarom vraag je dit? ik vind het nogal luguber.....;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
? heb je misschien snode plannen...?