Is het slecht voor de ogen om regelmatig dicht voor een t.v. te staan die aan staat?

Waar het me om gaat is,of je ogen ervan achteruit gaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, dat is niet slecht voor de ogen. Er komt niets 'uit' de TV (of het nu een ouderwetse CRT is of een moderne flatscreen) dat schadelijk is. Het lijkt me wel vermoeiend kijken.

Lijkt me niet echt goed nee....!

Goed is anders... Maar dit heeft naar mijn mening meer te maken dat de kegeltjes in je oog dan een vervormd beeld kunnen gaan geven. Maar zal het zo even voor je navragen als ik toch mijn lenzen moet ophalen...

Nee hoor is niet slecht... Je ogen worden daar niet slechter door... De straling van de beeldbuis bedoelde je toch, nee hoor... Toegevoegd op 20-06-2009 13:00:20 Bij een magnetron gaat dat verhaal overigens wel op, naar verluidt...

Het is "slecht" voor je ogen in die zin dat je ogen zich gaan aanpassen op kleinere afstanden. Kinderen die heel veel TV kijken zullen sneller bijziend worden dan kinderen die veel buiten spelen en sporten. De eerste trainen hun ogen voornamelijk in het dichtbij zien, de anderen juist ook in het veraf zien Toegevoegd op 20-06-2009 14:20:58 Bron toegevoegd

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/divers...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100