Kan dit door massage komen of toeval?

Ik ben 2 dagen meegeweest als model voor schoonheidsspecialiste. 2 dagen volledige lichaamsmassage gehad. Maar gisteren na de laatste massage begon ik me niet lekker te voelen. Had het idee of m'n energiebanen binnenstebuiten waren gemasseerd.
Ik voel me vandaag ook nog erg moe, en heb echt overal last.
Ik drink wel veel water, maar het wordt niet beter. Ook misselijk gevoel (gisteren was er ook nog harsen van de oksels bij)
Toeval of komt het toch van de massage

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.4K

Het beste antwoord

Misschien teveel giftigestoffen vrij gekomen tijdens het masseren. Hierdoor krijg je een ontgiftings reactie. Blijf water drinken niet teveel want hierdoor kan je je ook ellendig gaan voelen. Heb je toevallig ook hoofdpijn? Misschien verlicht brandnetel thee van zonnatura iets. Dit stimuleert je nieren want de afvalstoffen sneller doet verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoofdpijn is vaak een reactie van je lichaam bij ontgifting. ik heb even wat gegoogled maar het komt vaak voor hoor Reacties op de behandeling:
Ieder mens is anders en reageert dan ook verschillend op een massage.
De volgende reacties kunnen zich bijvoorbeeld voordoen: - Tijdens de massage: transpireren, koud of juist warm voelen, prikkelingen of tintelingen voelen, slaperigheid,
opkomen van emoties - Vlak na de massage: duizeligheid, misselijkheid, ontspannen of slaperig voelen, een gevoel van veel energie hebben - Uren tot dagen na de massage: afvalstoffen zijn vrijgekomen waardoor u vaker naar het toilet
gaat of meer transpireert, veranderende gevoelens, beter slapen, betere doorbloeding van huid en spieren, meer energie hebben Ik zou me niet te druk maken. Blijkbaar hoort het erbij! Je hebt wel kans wanneer je je lichaam de rust geeft die het nodig heeft je sneller herstelt en dat je je dan beter gaat voelen

Andere antwoorden (3)

hoi, ik als schoonheidsspecialiste heb hier nog nooit van gehoord, een massage werkt ontspannend op de spieren en stimuleert de doorbloeding. (mits goed uitgevoerd) het kan bijna niet dat je je zo voelt door de massage, dit lijkt mij onmogelijk aangezien je absoluut geen druk uitoefend op energiebanen bij de ontspanningsmassage.

ik denk dat dit gewoon toeval is, de griep heerst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als sportmasseur heb ik hier ook nog nooit van gehoord.

Wellicht kan je 'beurs' gemasseerd zijn, waarbij je goed en diep bent gemasseerd. Dit kan in sommige gevallen aanvankelijk een slechter gevoel geven (beurse plek, of pijn) maar geeft na verloop van tijd een voldaan gevoel.

Uiteraard kan het ook aan een opkomend griepje liggen, en link je de 'pijn' te onrechte aan de massage. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
let op, ik ben geen masseur of iets dergelijks, ik zie het meer van de kant van de "klant" zegmaar.

Als is er mogelijk geen wetenschappelijke verklaring voor, IK kan me toch wel goed voorstellen dat dit een reactie is van je lichaam op toch wel veel "redelijk heftig" lichamelijk contact. Het is toch wel wat om je 2 dagen te laten kneden ed. Mijn lijf zou wel van slag zijn denk ik.

Het is toch gepruts aan je lijf, niet iedereen kan dat even gemakkelijk ondergaan.
amigo